Gå til innhold

Lilla: nissan primera 2L - totalrenovering

Ranger emnet

lilla

Anbefalte innlegg

Ja, hvor skal man begynne. Fikk nå en primera av en fyr for 1500kr. par hull i bensintanken og ikke noe slag fra motoren, kun starteren som gikk rundt. litt små plukk ellers. En tosk som har jekka hull i gulvet blandt annet. fant ikke noe særlig rust på den kun en boble eller to. fin under også. MEN så skulle vi fylle bensin.

[ATTACH]28513[/ATTACH]

Fant i grunn også fort ut hvorfor den ikke starta. Def toppakning eller eventuelt topp. så fort den hadde sprutet fra seg alt vannet så gikk den som ei klokke :P og her kommer nok et MEN.

[ATTACH]28514[/ATTACH]

Så fort vi tømte på den vann så stoppa den igjenn...

Så skulle en jeg kjenner hugge sin primera.... Fin bil serru XD

[ATTACH]28515[/ATTACH]

og vips hadde jeg Masse nye deler + ny motor :)

Så nå driver jeg i første omgang og plukker fra hverandre den "NYE" motoren, for å se hvordan stad den er i siden han som har drevet inni der har brukt MASSE pakningsement over ALT... så er det å pusse opp igenn alt, lakkere det og få det i orden.

Sammme med bilen. skal ribbes, pusses helt opp og lakkeres. mest sannynlig gull og sort :D

[ATTACH]28516[/ATTACH]

[ATTACH]28517[/ATTACH]

skal prøve å holde dere oppdatert hver dag :)

Tar gjerne mot feedback fra dere, om det er ris, ros eller tips :D

post-68833-13804853942784_thumb.jpg

post-68833-13804853942827_thumb.jpg

post-68833-13804853942915_thumb.jpg

post-68833-13804853942959_thumb.jpg

post-68833-13804853943002_thumb.jpg

Endret av lilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære lille søte du. Kan du være så snill å skrive mest mulig riktig norsk, uten en masse punktum bak og slikt?

Forskjellige smiley's er akseptert, men helst ikke 3-5 punktum, masse utropstegn eller spørsmålstegn :P

Har du forresten fått tak i nye deler til motoren ennå? Hvis ikke så veit du hvor du skal henvende deg :P

Finner alltid noe lurt rundt om i garasjen hjemme eller på nettet ;)

Keep us updated. :D

Edit: Masse bilder blir satt stor pris på! :)

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei på dhu :P er alle ø og å som er blitt gjort om :( veit da faen hvorfor. skal drive i hele dag også om du er interresert i å dette innom :)

Btw. ble det bedre nå XD

hehe... og over til bilen. har da dukket opp nok et problem, delebilen r en 95 mod og min bil er 92.

og i 94 kom dem visst med start sperre så jeg får ikke brukt 4 punkts innspruten som orginalt sitter på dele motoren :( kanskje vi får ordnet det på et vis men er fint usikker. skal se på det i dag :)

Endret av lilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med at Æ, Ø og Å forsvinner er ett kjent problem. Dette kommer og går rett som det er.

Jeg rekker ikke innom i dag tror jeg, da jeg resier til Oslo i efta en gang. Når stikker du oppi verkstedet? Kan kanskje hende jeg rekker innom for å ta en røyk om jeg er heldig.

Bilen står hos far din heller?

Audi 80q 2.3E (Sugetrimprosjekt)

Ford Sierra 2.0 DOHC (Sugetrim)

Volvo 460 2.0L (Vrak)

Bmw E36 318i m/M3 Styling (Senere prosjekt)

Audi 80 1.8s (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider