Gå til innhold

mulig ødelagt nøkkel? Skaffe ny?

Evedvik

Anbefalte innlegg

Hei var så dum at jeg skulle prøve å "skru" en liten skrue i bilen med nøkkelen min. Det endte med at den fikk en svak bøy og en bitte liten del på tuppen falt av. Rettet litt opp og tenningslåsen gikk rundt, men så skulle jeg bare få vekk den lille biten på tuppen og nå så vil den ikke gå rundt i det hele tatt...

Så bare lurte på om det er mulig å skaffe ny nøkkel? Eller om det er mulig å "bøye" nøkkel til riktig posisjon igjen? har prøvd ganske lenge.. og ikke fått det til.

Det er en mercedes 190 e og nøkkelen er tosidig på en måte. Den er ikke elektronisk. Helt enkel gammel nøkkel, men den har sånne tapper på begge sidene. Er det mulig å skaffe ny av disse billig? Kan jeg gjøre det hos en vanlig låssmed?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

låsesmeden kan skaffe riktige emner å prøve,de prøvde på min som var bøy og ble senere knekt av dem.slapp å betale for de 3 emnene de laget.De kom ikke i nærheten siden nøkkelen var slitt.

Kjøpte ny hos mercedes for rundt 370,- mener jeg det var.

Spar deg mye bry og bare bestill en ny.

WagonMilitia

*Vw T5 kassabilen
*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok med den knekte nøkkelen til låssmed og han lagde en lik. Nå går nøkkelen rundt, men etter mye lirking for hver gang. Mulig det er nøkkelen som er feil, eller om tenningslåsen er gåen?

Kan få tak i tenningslås på ebay til 400 kr. Skal spørre på bertel o steen om de kan bestille nøkkel, og hvor mye det vil koste.

Måtte punge ut med 200 kr for nøkkelen hos låssmeden, som såvidt går rundt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider