Gå til innhold

Nye hovedlykter til '98 A4

Ranger emnet

aasnes

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nå kjøpt meg en audi a4 1998 quattro og ønsker nye frontlykter.

på 98 modell er det todelte lykter som er standard på bilen om står på nå, men har mest lyst på hele "clear glass" lykter. Men da etter som jeg har forstått må noe stål kappes av bak blinklyset og også lakkes for å ungå rust. hørtes ut som mye arbeid.

Så til slutt må jeg vel bare nøye meg med todelte lykter som går rett inn i holderne.

Er det noen om har en link til der dem selger noen stilige todelte lykter, uavhengig pris? (ikke angel eyes) på forhond takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Gjest Thoka85
er jo mulig og kjøpe overgang til kontaktene da ;)

Må både kjøpe overgang til kontaktene og ny motor til høyde justering. Så kan fort bli noen hundrelapper dyrere. Bedre da å kjøpe facelift lykt, som passer rett på pre-facelift utgaven :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis han har høydejustering så...og er vel heller ikke noe krav om dette, med mindre man har xenon og da skal den jo væreautomatisk også. Så er jo egentlig bare å lavær å koble dette (om han har). Men om man kjører mye med tung last/henger så kan det jo være greit å ha muligheten for justering,og det blir jo da evt et argument for todelt. Men det er det eneste også, kkuttinga er ikke noe problem og om man kvier seg for og koble om ledningene selv så får man jo som sagt adapter.

For all del, smak og behag, men jeg syns ikke todelt ser like pent ut som hel lykt. (selv om dette kanskje ikke er noe man egentlig legger merke til sånn til daglig...)

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85
For all del, smak og behag, men jeg syns ikke todelt ser like pent ut som hel lykt. (selv om dette kanskje ikke er noe man egentlig legger merke til sånn til daglig...)

Er helt enig i det siste der. Faren min har to delt linse lampe (Audi A4, 1998), mens jeg har 2001 så jeg kjøpte facelift lykt. Og facelift lykta er MYE finere enn den todelte. Iallefall av standard utgaven som er lik den originale.

Og er heller ingen krav til høydejustering, men greit å ha. Og det finnes mange audi dele biler på huggern, så det er lett å få tak i brukt høydejustering om du vil ha facelift lykt med høyde justering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85
Jeg har Audi A4 (b5) og har fått sprekk i org lykta, å tenker da å kjøpe noe annet. Er kvaliteten ok osv på "style-lykter? og finnes det noen som er ferdig med xenon etch? er lei av de dårlige lysene de originale gir meg :/ Forslag? helst "plug and play"

Nye DEPO lykter som parts and retard selger + ny kabling. Tykkere kabel rett fra batteriet, til et rele som styrer det meste der. + Osram night breaker så har du bra med lys. Som er lovlig iallefall.

Ebay selger originale lykter med xenon. Men da må du også ha lykte spylere og automatisk nivåregulering på bilen. Og tviler på at du har det siste, og da blir ikke bilen godkjent med xenon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thoka85

De vil passe rett på bilen ja. Om du får mer lys eller ikke kommer helt ann på tilstanden på de du har på bilen idag. Kjører du med gamle reflektor lamper idag med slitt glass vil du nok få mer lys med linse lykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg bytta fra reflektor/orginallykter på min 95 til facelift-lykter for et par år siden så ble det vesentlig bedere/mer lys med en gang, merket det spesielt på forskjellen fra nær til fjærn. På de gamle var det nærmest ingen forskjell. Mens nå ser jeg jo faktisk at fjærnlysene er på, uten å måtte se på lampa i dashen:P

men man venner seg jo fort til ting, så nå savner jeg bedre lys igjen:P

1995 Audi a4 1.8adr

Lenke til kommentar
Del på andre sider