Gå til innhold

kjøpt min første a3 1.8t

Ranger emnet


snooka

Anbefalte innlegg

hei! som over skriften så har jeg min første audi..

 

jeg er ikke en skarpeste skjea i skuffen men jeg prøver og lære her..

 

så da kommer mitt sprm!

 

finnes det noe måte og forsjekket om bilen min er chippet eller ikke? og om den tåler mer ladetrykk en 0.6bar?

 

selger sa den var chippet " jeg er dum som ikke sjekket noe mer opp i det" men finnes ingen papirer eller noe på den og siden noe fortalte meg at normalt ladetrykk var 0.6 ble jeg litt i stuss om den var chippet i heletatt..

 

får så klart ikke noe svar ut av selger så søker svar selv her. :)

 

bilen drar ikke spess før jeg når 3,5 4 rpm normalt?

 

mvh

 

litt små fortvilet ungutt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert får man vel sjeldet vore.

Men et tips er å se om forseglinga til ECU boksen er brutt.

(om ikke ECU er byttet, er det vel muligheter for å se om noen har tuklet der)

 

Evt dra på biltema og skaffe en turbotrykkmåler. 200lapp eller så.

Se om ladetrykket er rundt 1 eller 1.2 bar, om jeg husker rett....

(sikkert noen som kan fortelle rett tall)

Dog kan jo bilen være chippet, og turbo begynner å bli sliten...så det er jo ikke sikkerhet i denne måten heller.

'

08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når bilen er orginal så ligger trykket på 04-05.5. ved chip har jo man forskjellige leverandører og oppsett. f.eks Økonomisk Chip og Full Chip, ikke så mye som skiller disse utenom ca 15-20 hk totalt, og selvfølgelig hvordan programmet er satt opp om når den skal trykke gradvis og når den skal gi full pupp. Men som vanlig tar folk full chip som gir 194 hk. da ligger turbotrykket på ca 1.1-1.3 alt avhenger av hva som er lagt opp i software. Men som min er chippet av TurboKarlsen ( selv om det har vært litt småproblemer og ikke har gått som den skal , så lader den ikke mer en 0.95 pr.dags dato, men drar mer en gamle bilen som hadde 1.2 i ladetrykk. Noen triks som jeg vise deg fram til som du kan sjekke opp selv uten at det koster deg penger:

 

- Sjekke Wastegate Staget

- Ta en Diagnose( hvis du kjenner noen ) og se etter feilkoder

- Spørr om å låne en N75 ventil av venner for å teste den

- evnt. sjekk i diagnose om g40 sensoren ( dette er sensoren til Camakslingen som har betydning for div. som f.eks Turbotrykk justering fra Hjernen.

 

 

Håper noe av dette hjelper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår