j_vadset Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Hei! Har en Renault megane 1997 modell.. Den har en jordfeil på bakre venstre lys, som jeg fikset ved å koble til ny jord rett i karoseriet.... Det funket som bare det! =) Men nå etter en måneds tid begynte bilen å oppføre seg litt rart! Vi hadde nettopp hvert på kjøre tur, skulle bare levere noe papir og 20 min etter vi var ferdig med oppdraget skulle vi kjøre igjenn! Da er faen med bilen HEILT dø! Klarte å låse opp døra og etter det gikk ikke d å låse den heller! =( måtte få hjelp av en ompis med startkabler for å komme oss på veien igjenn! Etter så å kjørt i ca 15min stopper faen med bilen igjenn! HEilt uten grunn! blir bare heilt død! =S Kan dette komme av at jeg ikke har utbedret jordfeilen og bare "fikset den" med en lask? Eller tyder dette på Andre problemer? noen som har tips!? TakK! Mvh J... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Tror nok at du har defekt dynamo, har du ikke fått noe ladelampe mens du har kjørt for den lader nok ikke. Har nok ikke noe med at du forbedret jordingen på lykta nei. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_vadset Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Ja, synst det var litt rart om det var jordfeilen som gjor det?! Men er ikke det litt rart att den bare plutselig dør mens vi kjører? Så i dag når jeg startet den opp, fungerte bilen heilt fint, men er redd for den skal dø rett før jeg drar på jobb liksom =P Skal sjekke lampen i dashbordet i morra.. Får bare måle meg litt fram og se om dynamoen lever spenning i morra! Takk for Svaret! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Det elektriske innsprøytningssystemet krever strøm derfor så vil den stoppe når det ikke er noe strøm igjen. Du bør få målt ladespenninga ja, bare å måle på batteriet det. Bør være over 13 volt Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_vadset Skrevet Mars 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 Hmmm,, Er ganske så sikker at jeg målte for kort tid siden å hadde rundt 12V en plass NÅR bilen var i gang... Men får c i morra! =) OM ikke får e plage deg med flere spørsmål! =P Takk =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2012 12 volt når bilen går så betyr det at den ikke lader, ladespenningen skal ligge mellom 13-14,5 volt ;) Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
j_vadset Skrevet Mars 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2012 Fant ut at batteriet trengte å bli lada opp! Dynamoen leverte rundt 14V så den var fin =) Va en del skit å eire,, så tok på noe rense greier så får vi c hva som skjer! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg