Gå til innhold

Framgangsmåte på fjerning av overflaterust på jekkfester BMW E46?!

Ranger emnet

Hallvardu

Anbefalte innlegg

Hei

Har en bmw E46 som begynner å få litt rust kanal\jekkfester bak.

Der er det jo slik gummiputer som mann skal jekke på, men den mangler på ene sida til meg, men skal kjøpe ny på Ebay.

Jeg sitter å blir ikke helt klok på hvordan jeg bør gå fram for å få ett helt greit resultat.

1. jeg vurderer bare å pusse ned løs rust og smøre på slik "rustomvandler" for så å ha på noe ordentlig maling som kansje Arcanol? og deretter tecktyl?

2. FERRO-BET rustfjerner, noen som har erfaring med denne?( http://ferrobet.no/prod_bil.asp )

smøre på slik å få bort mestmulig rust og få fram bart metall, men hva bør jeg da smøre på etterpå for å forhindre ny rust over tid?

3. Sandblåse, ha bør jeg gjøre etter sandblåsing? dette blir vel litt som Ferro-bet?

formålet er selfølgelig og holde rusta borte så lenge som mulig:well:

Greit å få høre litt fra folk som har prøvd å feila litt før, så jeg får ett best mulig resultat ved første forsøk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke noen ekspert på området. Men etter å ha undersøkt og forsket litt på dette temet på grunn av min egen bil har de samme plagene, så vil jeg foreslå å bruke en krypende olje ala owatrol. Eller bruke produkter fra DinTrol. Oljen har etter det jeg har forstått den egenskapen at den kryper gjennom rusten og trenger ut fuktighet, slik at rust ikke han noen mulighet til å feste seg på metallet. Når dette området har blitt "oljet" inn forhindrer dette nye rustangrep. Selv vurderer jeg sterkt å få bilen min rustbehandlet med krypende olje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar

da tror jeg det blir å kjøpe noe "rustomvandler" av bra kvalitet, kom gjerne med tips..skal ta en titt på owatrol..:)

pusse bort løs rust, påføre dette. Og når det har tørka tror jeg att jeg kliner på noe tykk benga eller noe, deretter tecktyl?! :) da bør det vell holde lenge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

er dette: http://www.torshovbil.no/sider/vare?varenr=10810009

den berømte Brunoksen som det skrives å skrytes av rundtom på nettet? :P eller er det flere typer?

ser den er bra å ha på rustete flater, men jeg tenker likevell å sandblåse, vil det ødelegge virkningen?

Når jeg smører på denne med kost så regner jeg med att det blir en tykt og tett lag?:)

smøre denne rett på metallet med 2 strøk å deretter tecktyl bør være en bra vei å gå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider