Gå til innhold

Dumpventil på 0,6 bar

Ranger emnet


Bauer

Anbefalte innlegg

Vil du ha svisje-lyd kjøper du en sånn. uten dumpventil sender du trykket tilbake og turboen får en bråstopp fra ca 50000 omdreininger v 0.5 bar til 0 omdreininger. jævli tøff lyd da men sliter veldig på turboen. har en kamerat som lader 0.85 på volvo, og han bytter turbo to ganger i året. men fy faen å tøff lyd. bare hør på bilene til Audicentrum... Ellers er det mange lydløse billige varianter, men anbefaler Turbo-xs sin RFL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en HKS noe her... koster vel over 3k... :|

 

ikke i bruk akkurat nå :D

 

Venter på større turbo også..

 

 

og Kenneth: skjønner ikke helt hvordan den lyden blir men, heh... fra 50k rpm til 0 altså..

 

og; er det ikke jævla dyrt i å bytte turbo 2 ganger i året? da har du fort en splitter ny bil på avbetaling i stedet da.

 

:confused:

->Spice my eco-box!<-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KennethA

Vil du ha svisje-lyd kjøper du en sånn. uten dumpventil sender du trykket tilbake og turboen får en bråstopp fra ca 50000 omdreininger v 0.5 bar til 0 omdreininger. jævli tøff lyd da men sliter veldig på turboen. har en kamerat som lader 0.85 på volvo, og han bytter turbo to ganger i året. men fy faen å tøff lyd. bare hør på bilene til Audicentrum... Ellers er det mange lydløse billige varianter, men anbefaler Turbo-xs sin RFL.

 

 

bilene til audi sentrum kjører med resirk ventil...

dvs at de kjører trykket tilbake etter masse måler før turbo dette hjelper å holde farten på turbo oppe...

dette er da enda bedre for turboen enn en ventil som slepper ut trykket i fri luft..

forskjellen er lyden, du får mindre lyd med resirk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår