wicky124 Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 hmm...har nå kjøpt meg motor..lurte da på en viktig ting jeg helt hadde glemt...AVGIFTER...bilen er registrert i 1994..skal bytte motor fra 2.0 til 2.3T...hk øker fra 131hk til ca 270hk..må jeg betale masse masse i avgifter eller slipper jeg siden bilen er eldre enn en viss alder?? Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Originally posted by wicky124 hmm...har nå kjøpt meg motor..lurte da på en viktig ting jeg helt hadde glemt...AVGIFTER...bilen er registrert i 1994..skal bytte motor fra 2.0 til 2.3T...hk øker fra 131hk til ca 270hk..må jeg betale masse masse i avgifter eller slipper jeg siden bilen er eldre enn en viss alder?? Du må kun betale avgifter på biler som er nyere en 96 modell, under det så må du ikke betale ekstraavgift på den.. Kan godt være jeg tar feil, er også usikker på om det gjelder ved motorbytte eller importbiler.... Uansett blir det sikkert et rått hopp fra 131 -> 270 :D, bare huske og oppgradere bremser +++ også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
d2001 Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Har ikke peiling på slikt selv men hva er dette med øking av gamper og avgifter??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddbjørn Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 det stemmer det der med at avigfter gjelder før 96 nye i norge eller importert inn til norge før 96:D MEN er din bil en feks som din en 94 mod å feks importert inn til norge feks 2003 MÅ du betale avgifter som en 2003 mod :mad: ble kanskje lit mye feks her men :op :D :D :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 er svensk bil solgt ny i norge i 1994...så da blir det vel turbo på meg oxo :D må oppgradere bremser også ja får å ha muligheten til å stoppe..hoho.. men hvordan blir det med godkjenning og slikt?må dette skrives inn i vognkortet eller hva?mulig bare å fortelle om effektøkning til forsikringen? (=viktig??) Siter ✔Mercedes C220cdi 2009 ✔Mercedes E220cdi 2007 ✔Mercedes S320 2000 __________________________________________________ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddbjørn Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 du må nok godkjenne dette hos biltisynet å få det skrevet i vognkortet,men det du gjør er å bytte til større bremser å når du evt skal vise den til biltilsynet så bare lader du med minst mulig trykk,for da er dem vel ikke så strenge så hvis det er 131 org så skru trykket p den på 270 langt ned for hvis det er 270 hk så bruker du vel rundt 1 bar ?,skru ned til 0,3-0,4 bar å du får sikkert 150 hk ,du får den godkjent av biltilsyn så er det bare rett hjem å skru trykket opp igjen:D :D :D har du det i vognkortet at du har turbo skal det mye til at du blir taua inn for å se om du har 150 eller 270 hk hvis du ikke har kjørt jæ.... gris da he he lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg