new_man Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Har en Chrysler Stratus Sedan, som er 99 modell. Jeg var ute å kjørte den med tilhenger en dag, og tilhengerens elkobling var av dårlig kvalitet, så den fungerte ikke. Jeg hadde den tilkoblet med bilen min likevel. Da jeg var ute å kjørte, så hadde jeg på CD-spilleren som vanlig. Men da jeg bremset bilen nedover en bakke, så sa stoppet alt av det anlegget inni bilen. Da stanset jeg bilen og så at CD spiller og innvendig lys ikke fungerte lenger. Etter å ha tenkt over det lenge, skiftet jeg sikringene på de punktene i bilen, men det hjalp heller ikke. Er det noen av dere som vet hva som kan ha skjedd? Og hva som kan være løsningen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mopar-or-no-car Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Sikker på at du ikke har oversett noen sikringer? Sjekk om noen av ledningene i hengerkontakten din har ligget og gnisset mot hverandre.. Da blir det kortslutning. :) Siter 1999 Chrysler 300M 2.7 LR2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 I verste fall så har du grilla tenningsbryteren din slik at det ikke kommer fram noe strøm til radio for eksempel, virker viskerne og kupevifta da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet Mars 31, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 Jeg byttet kun ut de sikringene som angikk de delene som ikke fungerte. Hengeren bruker jeg ikke lenger, det var en jeg lånte av naboen. Hvordan kan jeg sjekke tenningsbryteren? Alt annet av elektrisk anlegg i bilen fungerer, vindusvisker, kupevarmer, setevarmer. Og glemte å nevne, elektriske dørlåsen fungerer heller ikke, både fra dørpanel og nøkkel. Takk for raske svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 31, 2012 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2012 De fleste radioer har en sikring bakpå radioen så denne ville jeg ha sjekket Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
premoe Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Høres ut som en kortsluttning, kanskje du har oversett noen sikringer? Siter Chrysler Stratus 2.0 LE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet April 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 (endret) opelduude: Jeg tror ikke det vil hjelpe noe å bare gjøre noe med radioen...? Ser ikke ut som den enkleste sorten å sjekke bakpå, bilde: http://i703.photobucket.com/albums/ww32/Foxchase/P4290582.jpg?t=1272608029 premoe: skal jeg prøve å bytte ut noen av de andre sikringene? Jeg har sånn sikrings "kart" der det står hvilken sikring som gjelder for hvilket instrument. Og de jeg byttet var for: *Innvendig lys/Radio *Elektrisk dør lås *Radio MEM funksjon Jeg føler skjønner ikke hva jeg kan gjøre, eller teste ut nå? :S Endret April 1, 2012 av new_man URL Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Såpass ja, det så litt tungvint og få ut den ja. Leste første innlegget ditt litt bedre nå og du sier at dette skjedde når du bremset. Virker bremselysene på bilen din nåda?? Jeg tror fortsatt på defekt tenningsbryter, men om det har noe å gjøre med kupelyset vet jeg ikke. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet April 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Jeg håper inderlig at bremselysene funker! Første jeg skal sjekke når jeg drar ut imorgen. :O Hvordan kan jeg sjekke tenningsbryter, vet ikke helt hva det vil si? Er flere ting som ikke fungerer, derfor jeg blir veldig usikker... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Tenningsbryteren er den som styrer stort sett alt av funksjoner når du vrir om nøkkelen så blir det lys, radio, viskere, vifte osv, den styrer så og si alt. Om denne har fått seg en smell så kan en eller flere komponenter som ikke vil virke da de ikke får strøm. Denne sitter som regel bak på tenningslåsen, Må fjerne dekslene rundt rattet. Er ikke så lett å sjekke den uten å ha koblingsskjema. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet April 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Det er greit. Kan spørre en mekaniker her i nærheten om han kan sjekke det. Kan det muligens være noe annet jeg kan sjekke, eller noen annen årsak? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet April 2, 2012 Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Det er greit. Kan spørre en mekaniker her i nærheten om han kan sjekke det.Kan det muligens være noe annet jeg kan sjekke, eller noen annen årsak? :) Er det kun sikringsboksen inne i bilen du har sjekket? Finnes en sikringsboks under panseret også på høyre side når du står foran bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet April 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Jeg sjekket den sikringsboksen under panseret også, og der var det kun sikringer for ekstern elektriske deler. Jeg kan legge ut bilde av sikrings"kartet" i ettermiddag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rstange Skrevet April 2, 2012 Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 Radioen er ganske lett å ta ut, det dekslet som står forran radioen er festet med klips så det er bare å få fingrene mellom å dra det ut. Selve radioen er festet med to skruer, skru ut og dra radioen ut. Sluttet sentrallåsen å fungere samtidig som radioen? Det er ingen sikringer på baksiden av orginal radioen, men jeg har aldri hatt en åpen så tørr ikke si noe om det er sikringer inni selve radioen. Jeg ville tatt ut radioen og målt om det er spenning til radioen, også feilsøkt derfra, for det kan jo være selve radioen som er ødelagt. Den har jo også styrestrøm fra tenningen, så da kan du samtidig måle om du har strøm fra tenningen. Siter Bilforumet.noModerator: Chrysler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
new_man Skrevet April 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2012 rstange: ojaah, det er ikke verre enn det? vet du sånn ca. hvor klipsa ligger, så skal jeg prøve å ta den ut idag :) Dette sluttet å fungere samtidig, sentrallåsen, radio/cd-anlegg og innvendig lys. Hvordan skal jeg måle spenningen/strøm? En ting jeg glemte å nevne var; om jeg skrur nøkkelen til bilen nedover (andre veien enn å starte motor/bil), da skrur vanligvis radio/CD-spilleren seg på. Men nå etter problemet oppstod, så kommer det bare lys ut fra det displayet til den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg