Gå til innhold

Batteriproblem

Ranger emnet

mrmez

Anbefalte innlegg

Prøver å installere et nytt batteri i bilen, det gamle funker dårlig.

Fikk kjøpt et nytt batteri på Mekonomen, som tydeligvis skulle passe min bil. Men, på det nye batteriet er batteripolene for store (evt polskoene for små..).

Hva bør jeg gjøre?

Bytte batteriet?

Bytte polskoene?

Adaptere finnes vel bare fra små batteripoler til store?

Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er nok riktige poler. - polen klarer jeg såvidt å få rundt, men må evt kjøpe lengre skruer.

+ polen har jeg ikke sjangse å få på plass, uansett hvor mye jeg utvider den.

Eneste som er litt dumt med å bytte polskoene er at ledningene er "presset" fast i de gamle polskoene, så må klarer å bøye opp det på en eller annen måte. Og så ser det ut til at + har en eller annen form for sikring, som jeg må finne ut hvordan den fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slik at bilbatterier også går på bilmodeller og alle går ikke om hverandre. Er polskoen for liten så må du enten bytte ut skoen eller bytte til et batteri som passer. Det siste er nok enklest hvis du ikke driver så mye med bil.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes bare de burde klart å gi meg riktig batteri, når de fikk reg nr på bilen. Men tydeligvis ikke. Tror jeg stikker innom og hører med de på mandag. Er ikke noe problem å bytte de polskoene egentlig, men bilen er jo bare 5-6 år gammel, så vil ikke gjøre alt for mye med den heller.

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider