Leken90cab Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Hei! Etter å ha holdt på i 10 timer med golfen til samboeren i går, så skulle jeg pakke sammen å dra. Litt sliten så slapp jeg panseret fra full høyde og hørte en rar lyd i det det låste seg. Skulle da åpne det igjen, og da viser det seg at panser hverken lar seg åpne eller lukke :( Den "geniale" plasthendelen som kommer ut i det det skal åpnes har tydligvis ingen funksjon lenger og har nå havnet i en posisjon som gjør at det ikke kan lukkes. Finnes det en annen måte å få opp panseret på? Måtte sette igjen Golfen i verkstedet på jobb, og det hadde vært greit med noen tips før jeg skal nedover for å prøve å få fiksa det i ettermiddag... Siter 98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Går ut fra at det er Golf 3? Du skriver at panseret hverken kan åpnes eller lukkes, men jeg forstår det slik at det har låst seg i lukket posisjon, og du får ikke åpnet det. Du kan (om mulig) ta av VW merket i grillen. Da bør det så vidt kunne gå an å komme til låsemekanismen med en lang skrutrekker. - Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leken90cab Skrevet April 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Det er nok en golf 4 ja(1998 mod). Så etter muligheter for å ta av vw-merket i grillen i går, men det virker som om den er en del av hele grillen. Når du drar i hendelen inne i bilen så spretter panseret ett hakk opp og en plasthendel spretter ut under panser. I denne posisjonen sitter panseret fast akkurat nå. Hendelen under panseret skal trekke i noe som løser ut det som holder panseret fra å løftes opp. Men fjøren/stangen som hendelen trekker i er borte og har nå ingen funksjon. Siter 98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 1, 2012 Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Ops, så ikke at det var postet under Golf4 forum. På mk4 får du vel ikke ut VW merket eller grillen med panseret lukket. En metode jeg har sett nevnt med låst panser på mk4 er å komme til nedenfra, men siden selve låsen åpner, og det bare er "safaty catch" som holder igjen, så bør det vel kanskje være mulig å komme til med en ståltrådkrok el.lign. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leken90cab Skrevet April 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2012 Svigers har en kliss makan bil, så jeg skal innom der for å se hvordan det hele fungerer etterpå. Takk for hjelp :) skulle det være noen som har vært borti det samme problemet tar jeg fortsatt i mot tips :) Siter 98 Golf 1,6SR/ 08 Touran 1,9TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg