Gå til innhold

Fjerning av rust på golf 3! trenger veiledning og tips!:)

Ranger emnet

EsHernes

Anbefalte innlegg

Har da en golf 94 mod som begynner og ruste ganske mye, men er ikke så mye at det er hull enda, men tenker jeg bør gjøre noe med det før det går den dårlige veien.

Den som jeg tenker på å gjøre er å først slipe ned med vinkelsliper, skal det brukes en vanlig pusseskive, eller finnes det spesialskiver til rust?

Har da tenkt til å slipe ned til bart stål, for så å sparkle det jevn igjen, noen som vet om biltema har noen bra sparkel som fungerer?

Grunning og lakk + klarlakk har eg tenkt til å kjøpe på mekonomen, det blir da sprayflasker, eller burde jeg heller prøvd med lakkboks?

Har aldri lakket noe med lakkboks før så tror ikke resultatet ville blitt det beste.

Noen som vet om eventuelle andre produkter som ikke koster så mye penger?

Og eventuelt hvor mange lag må jeg ha av hvert produkt?

Legger ved bilder med rusten så kan dere se og bedømme selv også.

post-62053-13804854003913_thumb.jpg

post-62053-13804854003667_thumb.jpg

post-62053-1380485400373_thumb.jpg

post-62053-1380485400378_thumb.jpg

post-62053-13804854003851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tilgang på Sanblåsings utstyr det blir nok det beste resultatet :)

men funker med "Flapdisc" på vinkerlslipern også, og biltema sparklen er helt ok,men den på wurth er mye bedre!

får kjøpt 2k epoxy grunning på wurth butikker denne er meget god og er på boks de selger også alt annet du måtte trenge,husk og ikke lakker helt intill maskerings teipen din da får du stygg kant..

søk her inne eller på google så finner du mange tråder om lakk og rust fjerning ;)

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flapdisc er det en slik porøs skive?

Har tilgang til sandblåse utstyr, men det vil blåse bilen bort, så ikke helt aktuelt med det, men noen som har erfart biltema's rustmelk?

Den epoxy grunningen, er det som et rustmiddel også?

Og vet du sånn ca pris på den?:D

epoxy grunninga koster 450+- for boksen tilsetter herder med en knapp på boksen,ikke prøvd biltema sin rustmelk men wurth har noe som folk sier funker...søk på flapdisc på google ;)

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...