Gå til innhold

Porto og toll fra Tyskland?

Ranger emnet

PoloDude

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal bestille en cup-diffusor direkte fra Bonrath...sparer da 700kr....(Autopower i Arndal sa ca 1500kr)

Men noen som har inportert lignende ting..?.veier vel ikke så mye.

Sånn ca porto og åssen er det med toll????????

Aldri gjort det før og vil gjerne ha noen gode råd........

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk disse idag:

Polo_001.sized.jpg

Skulle vært to til, men de ble sendt i en annen pakke som jeg ikke har sett noe til. Betalte ikke noe som helst for disse to derimot (i toll eller mva). Alt under 1000 kr som er markert som "gift" er momsfritt.

Håper bare jeg får to til snart ellers blir det kjedelig...

frakten på disse to var vel på 500 kr eller noe...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by audi-maniac

betalte 300kr i porto på en turbo fra tyskland.(ca 5kg)

det er ikke toll på bildeler bare 24 % moms og fortollnings avgift på ca 75kr.hadde den iløpet av 1.5 uke etter den var sendt.kom på døra;)

betalte 200kr i toll på gear kassen min.. betalte også toll på badlooken min.. (da snakker vi toll , som et symbolsk beølp.. mao , ikkje mva)

så virker som dei tar litt betalt i toll sånn av og te :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

back to topic :

bestilte meg badlook list.. 86euro for lista.. måtte da ut med 328 i mva/toll!

måtte også ut med et gebyr på 180,- kr på posten! så totalt med mva/toll/gebyr på posten så kom det på ca 500,- kr for og få varen hjem til meg (asså utenom dei 86 Euro)

opp topic : fekk min bonrath cupdiff. hjem fra lakk i går.. har tatt av fangeren nå.. så i morgen blir det handlet rustfrie skruer/mutrer.. blir g00die :D

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppdatering fra tyskeren ang. RH cup som jeg skulle fått... jeg har jo bare fått to, og prøvd å sende ham email... fikk endelig svar nå... Han har visst bare sendt to fordi jeg ikke betalte nok for shipping for begge to...

Men han skrev klart som faen dette i en mail til meg, jeg er ikke noe tyskergeni, men jeg forstod som at det var ok med det jeg hadde betalt:

ich schicke die Felgen in 2 Pakete.

1 Paket kostet (20kg) kostet 32,12,dazu kommt noch VERZOLLUNGSKOSTEN von

17,64 € pro Sendung!!!

Also normal: 2 x 32,12=64,24€

2 x 17,64=35,28€

99,52€ its price

Du bezahlst aber nur 80€..das ist ok......:)-------->431,00€

Så får jeg dette svaret idag:

für den Versand des einen Paketes mußte ich 56€ bezahlen!!!!das 2.würde auch 56€ kosten!!!

du hast mir 80€ für den Versand überwiesen.

Da mußt du mir noch 30€ überweisen.

Gewicht Paket 1 = 17,50 kg----->31,35€

+ 17,64 €

(Verzollungskosten)(Norwegen)

= 48,99 € + 16% Mwst.

=

56,83€---------------------------->1 Paket

Enten så er noen tyskere veldig dumme, eller veldig dårlig i engelsk. Hvordan har det seg at vi skal forstå hva de skriver når de ikke engang klarer å skrive engelsk, men de bare forstår sitt eget språk?

Han her er forresten powerseller på ebay.de og har 430 postivite karakterer og 8 negative...

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakka sendes i morra med posten (tipper DPD står for Deutsche Post Dienst, altså det tyske postverket)

Jeg har betalt ekstra for å få en godt isolert emballasje

(usikker på dette, men ifølge ordboka kan halt bety styrke, altså styrke på emballasje)

Hvis han åsså har skrevet en trist-smiley er nok denne oversettelsen feil. Da vet jeg ikke hva han mener...

Sender deg pakkenummeret i morra!

(så du kan søke etter pakka om den forsvinner)

Prosjekt: BAD'ROC

Lenke til kommentar
Del på andre sider