Gå til innhold

2.0s

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har fått tak i en strøken en-eiers manta gt/j med 2.0s. Det jeg lurte på var om dette er en bra motor å trimme litt enkelt? Reagerer den positivt på weber gasser, trimkam o.s.v? har også fått tak i en rallycross-clutch som jeg tenker på å sette i.. hvor mye tåler den 4-trinns kassa forresten?;)

litt tilleggsspørsmål:

-hvilken vei skal være hvilken vei på progressive senkefjører? Skal delen med kort mellomrom være øverst?

 

- Er det vrient å skifte fjører på mantan? er det noe jeg kan ordne med jekk uti hagen?

- Opel Manta gt/j med "noko attåt"

 

x derbi senda sm 16,6hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hatt en 2.0S motor med Weber og det jeg ville gjort er å kaste den på dynga ev. selge den :D

 

Min gamle 2.0S står nå på pall med hull i bunnpanne og en blåst råde + div stygge riper i blokka osv.. Har ikke giddet å sjekke ut motoren noe mer (stempel, sylindrer osv).

Ifølge de jeg har forhørt meg med tåler disse motorene null og niks når det gjelder ungdomskjøring. Sikker helt grei motor og kjøre med hvis man aldri svinkjører.

 

Å trimme en slik motor er antageligvis lite igjen for penga, tror ikke det er mye og hente ut fra en slik med trimkam, høvling av topp osv..

 

Det eneste måtte være å turbokonvertere den.. Men dette er masse penger på noe som er uten garanti..

 

Jeg har nå skaffet meg en 2.0 16v Turbo motor fra Calibra som er chippa, yter hele 260hk/370nm. Det ble mitt løsen på din problemstilling. (Tenkte på og trimme jeg også, ev turbokonvertere).

Håkon Andrè Flægstad

Manta B 2.0 16v Turbo

Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling

http://www.mantapitstop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Ikke hør på den slemme mannen du..He he he..

2,0smotoren er en helt grei motor den, er på rundt 100hk originalt, og forholdsvis lett å trimme.

Med et kamsett til ca 4000 fra kollevold så har du en 10- 15hk extra og med med doble webere er vel oppe i en 130 ca.

 

Den enkle og ikke minst billigere måten å gjøre det på er å sette i en 2,2i motor, tror den har 115hk originalt, og den har bedre toppsmøring enn 2litern.

 

Ha det moro og lykke til.

Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jarl K

Heisan.

Ikke hør på den slemme mannen du..He he he..

 

Dette er jo en del penger på noen hk mer..

Kjøp deg heller en C20XE fra Calibra.. Da har du 150hk og skift til 2.2i bremser fremme, så får du det godkjent også. Og denne kan chippes til effekter opp mot 160-170 så vidt jeg vet..

Håkon Andrè Flægstad

Manta B 2.0 16v Turbo

Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling

http://www.mantapitstop.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengte dere litt opp i motoren nå.. Hehe:D Har ikke råd( eller evne for den del) til å gjøre noe særlig med den nå så den får være original en stund til. men hva med fjørene? De skal skiftes i påskeferien så det hadde vært fint med litt tips eller advarsler? skal forresten sette i et strøkent gsi interiør+++ så hvis noen er interessert i et relativt strøkent oransj interiør er det bare å si ifra!;)

- Opel Manta gt/j med "noko attåt"

 

x derbi senda sm 16,6hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.0s motorn tåler mye så lenge man passer på å peile olja.

alt annet er bare tull.

 

skifte fjærer er såre enkelt.

 

bak:

 

jekk opp bilen og sett den på støtter

(ikke sett støtte på bakakslinga)

 

så jekker du opp bakakslen, løsner støtdemperne i toppen.

(gjøres innenifra, rett ved tanken)

 

slipp bakakslen ned, og fjærene skal da kunne plukkes ut.

 

foran:

 

jekk opp bilen og sett den på støtter på traversen,

sett jekken under bærekula på nedre bru, og jekk opp.

på denne måten låser du bærekula i spindlen, så den ikke går rundt når du skal ha av muttern.

skru så av muttern på nedre bærekule.

skru av bolt til stabstag.

 

slipp jekken litt ned, og bank forsiktig på spindlen rundt bærekula om den ikke løsner.

kan lønne seg å la bolten sitte igjen på de øverste gjengene,

for når den først løsner kommer det hele ned i voldsom fart!

 

pass fingre med andre ord!

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår