Manta gt/j Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Har fått tak i en strøken en-eiers manta gt/j med 2.0s. Det jeg lurte på var om dette er en bra motor å trimme litt enkelt? Reagerer den positivt på weber gasser, trimkam o.s.v? har også fått tak i en rallycross-clutch som jeg tenker på å sette i.. hvor mye tåler den 4-trinns kassa forresten?;) litt tilleggsspørsmål: -hvilken vei skal være hvilken vei på progressive senkefjører? Skal delen med kort mellomrom være øverst? - Er det vrient å skifte fjører på mantan? er det noe jeg kan ordne med jekk uti hagen? Siter - Opel Manta gt/j med "noko attåt" x derbi senda sm 16,6hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Har selv hatt en 2.0S motor med Weber og det jeg ville gjort er å kaste den på dynga ev. selge den :D Min gamle 2.0S står nå på pall med hull i bunnpanne og en blåst råde + div stygge riper i blokka osv.. Har ikke giddet å sjekke ut motoren noe mer (stempel, sylindrer osv). Ifølge de jeg har forhørt meg med tåler disse motorene null og niks når det gjelder ungdomskjøring. Sikker helt grei motor og kjøre med hvis man aldri svinkjører. Å trimme en slik motor er antageligvis lite igjen for penga, tror ikke det er mye og hente ut fra en slik med trimkam, høvling av topp osv.. Det eneste måtte være å turbokonvertere den.. Men dette er masse penger på noe som er uten garanti.. Jeg har nå skaffet meg en 2.0 16v Turbo motor fra Calibra som er chippa, yter hele 260hk/370nm. Det ble mitt løsen på din problemstilling. (Tenkte på og trimme jeg også, ev turbokonvertere). Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarl K Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Heisan. Ikke hør på den slemme mannen du..He he he.. 2,0smotoren er en helt grei motor den, er på rundt 100hk originalt, og forholdsvis lett å trimme. Med et kamsett til ca 4000 fra kollevold så har du en 10- 15hk extra og med med doble webere er vel oppe i en 130 ca. Den enkle og ikke minst billigere måten å gjøre det på er å sette i en 2,2i motor, tror den har 115hk originalt, og den har bedre toppsmøring enn 2litern. Ha det moro og lykke til. Jarl K. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slash Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Originally posted by Jarl K Heisan. Ikke hør på den slemme mannen du..He he he.. Dette er jo en del penger på noen hk mer.. Kjøp deg heller en C20XE fra Calibra.. Da har du 150hk og skift til 2.2i bremser fremme, så får du det godkjent også. Og denne kan chippes til effekter opp mot 160-170 så vidt jeg vet.. Siter Håkon Andrè Flægstad Manta B 2.0 16v Turbo Vectra B 1,7TD Komplett Rieger Styling http://www.mantapitstop.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Jeg har muligens en C20XE på ahnd med automat-girkasse, ledningsnett og motorfester til rekord. Hvor mye er den rakla vert om jeg skulle selle videre? Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Manta gt/j Skrevet Mars 24, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Hengte dere litt opp i motoren nå.. Hehe:D Har ikke råd( eller evne for den del) til å gjøre noe særlig med den nå så den får være original en stund til. men hva med fjørene? De skal skiftes i påskeferien så det hadde vært fint med litt tips eller advarsler? skal forresten sette i et strøkent gsi interiør+++ så hvis noen er interessert i et relativt strøkent oransj interiør er det bare å si ifra!;) Siter - Opel Manta gt/j med "noko attåt" x derbi senda sm 16,6hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
classic Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 2.0s motorn tåler mye så lenge man passer på å peile olja. alt annet er bare tull. skifte fjærer er såre enkelt. bak: jekk opp bilen og sett den på støtter (ikke sett støtte på bakakslinga) så jekker du opp bakakslen, løsner støtdemperne i toppen. (gjøres innenifra, rett ved tanken) slipp bakakslen ned, og fjærene skal da kunne plukkes ut. foran: jekk opp bilen og sett den på støtter på traversen, sett jekken under bærekula på nedre bru, og jekk opp. på denne måten låser du bærekula i spindlen, så den ikke går rundt når du skal ha av muttern. skru så av muttern på nedre bærekule. skru av bolt til stabstag. slipp jekken litt ned, og bank forsiktig på spindlen rundt bærekula om den ikke løsner. kan lønne seg å la bolten sitte igjen på de øverste gjengene, for når den først løsner kommer det hele ned i voldsom fart! pass fingre med andre ord! Siter '01 Alfa 147 2.0TS SS '76 Ascona 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.