Gå til innhold

Et par småproblemer, og spørsmål: ABS-Sensor og Antenne

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har hatt et par små problemer med stratusen min..., håper noen av dere kan hjelpe til eller har forslag for dette :)

* ABS lampa inni bilen lyser, bilmekanikeren sier det er ABS sensor som må skiftes. Mekanikeren sa er venstre bak sensor som må skiftes, men det eneste jeg finner på nettet er fremme sensorer?

Om jeg ev. skal kjøpe venstre fremme sensor, er det da denne: http://www.ebay.com/itm/One-Front-Left-ABS-Wheel-Speed-Sensor-Dorman-970-128-/400286006002?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2000%7CMake%3AChrysler%7CModel%3ACirrus&hash=item5d32e7baf2&vxp=mtr

* Den elektroniske antennen på bilen brakk en dag, og nå har jeg ingen antenne på bilen. Er det mulig å bytte den ut, enten med en elektronisk eller en liten fast antenne? Vet noen hvordan det gjøres?

Håper på noen flotte forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om radio antenna: samme har hendt med meg også, men greit å litt radio uansett på lang turer.

jeg fjernet bare hele saken. sparklet igjenn hullet. og monterte liten antenne, ca10cm høy på hattehylla i et hjørne. eventuelt

kan du bare montere ny fast antenne som en haifinne. vær kreativ :D

Endret av ludvigsen08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

torshov bilrekvisita har aktiv antenne til å lime på innsida av en av rutene. Funker meget bra, og er ikke stor heller. Har ca slik fasong: ----|||||---- og er kanskje 20cm bred. Jeg satte en slik øverst i frontruta på en mb jeg hadde, og det så greit ut det.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for gode tips :) jeg er ikke så PRO med bil teknisk.. så skal prøve å holde meg til noe enkelt.

Istedetfor å skaffe en elektrisk antenne, som er så lang og litt umoderne, så tenkte jeg å kjøpe en liten fast, kan denne funke: http://www.ebay.com/itm/Chrysler-3-76-mm-Black-Carbon-Fiber-Screw-Type-Aluminum-Universal-Short-Antenna-/170815329461?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&fits=Year%3A2000%7CMake%3AChrysler%7CModel%3ACirrus&hash=item27c56314b5&vxp=mtr#ht_3354wt_1188

Er den enkel å montere? Og prisen med frakt blir ca. 100 kr, er det riktig pris for slik vare? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det skulle være rett. Nå blir jeg ikke helt klok på de sensorene rockauto selger, de som passer bak står merket "11th Dig. of VIN E". Jeg tipper ganske sikkert at din har N? Det forvirrer meg litt, for så vidt jeg vet trillet Stratus og Cirrus kun ut fra Sterling Heights fabrikken, noe N i VIN nr. indikerer. E står for Los Angeles eller Bloomington....

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider