Lotus_Omega Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Hei! Skal kjøre 20 mil om kun få timer, så trenger hjelp så fort det lar seg gjøre! I dag tidlig kjørte jeg bilen min og alt var i skjønneste orden. I det jeg kom hjem, så bestemte jeg meg for å montere en strømkabel til stereoanlegget(Forsterker og sub som bruker å stå i bagasjerommet om sommeren. Kabelen ligger klar, så det er bare for meg å koble den på batteriet). I det jeg koblet den opp og skulle til å starte bilen, så viste det seg at speedometeret og turtelleren hadde hengt seg opp. De sto bare å dirret i det bilen sto på tomgang. Jeg prøvde så å kjøre meg en liten tur for å se om det ble noen reaksjon. Både speedometernålen og turtellernålen sto fortsatt bom stille. Da jeg parkerte igjen, så kikket jeg over sikringene for å se om feilen var der. - Det var det ikke. Hva gjør jeg nå? Noen som har noen tips/råd? Mvh Asle Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Prøvd å koble den av igjen? Muligens dårlig kontakt bak på speedometer siden hverken speedometer eller turteller virker. Virker resten da, dvs drivstoffmåler, tempmåler, varsellamper? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Virker som at alt det andre fungerer som det skal. Hvordan går jeg fram om jeg skal sjekke koblingen på baksiden av instrumentpanelet? Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Da har jeg koblet av og på alle ledningene som er festet til pluss-polen på batteriet. Fortsatt ingen reaksjon fra verken turteller eller speedometer.. Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Kan feilen skyldes feil på eventuelle wire/ledninger? Hvis dette er tilfellet, så lurer jeg litt på hvor disse ligger. Hva med eventuelle sensorer? Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Skal sies at tripptelleren fortsatt fungerer som den skal.. Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 9, 2012 Rapporter Share Skrevet April 9, 2012 Da må du demontere speedometeret, usikker på hvordan du gjør det på vectra b. Er ikke sikker på om speedometeret har egen føler eller om det går igjennom abs systemet, gjør i hvertfall det på omega b. Om du har gps så får du bare bruke den i mens for å se på farta? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Takk gud for GPS! Problemet vedvarer fortsatt.. Ingen som har vært bort i lignende saker før? Håper på noen gode svar! Mvh Asle Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 11, 2012 Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Ring på opel å spør, de har garantert vært borti det før. Da sparer du deg for litt jobb. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet April 11, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2012 Ok. Noen her som jobber på et Opel-verksted? Skal ringe dem i morgen, men supert om jeg kan få svar her før den tid. Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lotus_Omega Skrevet Mai 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2012 Om noen er interessert i å vite hvordan dette endte, så kan jeg fortelle dere at problemet løste seg av seg selv. Jeg startet opp bilen noen dager etter denne episoden, så fungerte plutselig alt som det skulle igjen. Siter - 2005 Ford Mondeo 2,0 TDCI Sport - 2000 Vectra B 2.0 DTI 16v - 1993 Omega A 2.0i Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra98 Skrevet April 14, 2013 Rapporter Share Skrevet April 14, 2013 Hei. Fungerer det enda? Har fått samme problem på min vectra B. Begynnelsen var det av og til at det ikke fungerte, men nå er det blitt til at det av og til fungerer. Temp, bensinmåler og trippteller fungerer som det skal. Siter -Opel Vectra B 98 -Toyota Hiace 4wd lang 04 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
shaunv Skrevet August 21, 2014 Rapporter Share Skrevet August 21, 2014 Kanskje gammel tråd, men er definitivt normalt for har samme problem. En gang iblandt bestemmer det seg for å virke riktignok. Løsning: Smarttelefon med GPS speedometer. Hvis jeg har fortstått riktig er det pga feil med abs enheten. ABS virker skal nevnes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg