Gå til innhold

Varselsignal

Ranger emnet

salms

Anbefalte innlegg

Hei dere!

Er det noen som kan fortelle meg hva dette signalet betyr?

varselsignal.jpg

Tidligere eier sa at dette var et signal som han mente kom fra en treighet i flottøren på bremsevæska, så jeg skulle ikke bry meg. Før så kom lyset sammen med tre korte pipelyder og det blinka noen ganger etter pipelyden forsvant, men idag kom det på vanlig måte, men selve blinkinga forsvant aldri.

Jeg sjekka bremsevæska og den er ok, bilen var på eu-kontroll for under en mnd siden, uten noen anmerkninger utenom litt rust på et bremserør som jeg må fikse før neste kontroll.

Noen som har noen tips om hva jeg bør sjekke først og sist angående dette lyset?

Får man først smaken på gode biler,

så fortsetter man gjerne å kjøre Audi videre også.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme problemet på en 200 en gang, da var det brudd i kablene til en av sensorene til bremsesystemet, husker ikke om det var slitasje eller ABS.

Dette kan forklare hvorfor du kom gjennom EU-godkj., i og med at det ikke er noe feil, det er bare elektronikken som tror det er noe feil.

'99 Yamaha YZF 600R Thundercat

'98 Audi A3 1,8T

x '89 VW Transporter Camping

x '74 Porsche 911 Targa 2,7

---

Har du sagt A må du si 3

There's no cat like a thundercat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakka litt med en dude i et utenlandsk forum, han mente dette har med hyrdaulikken å gjøre. og at symbolet for slitte klosser er et annet symbol. OG når jeg tenker meg om, så hadde jeg problem med feil på giver av slitte klosser på en audi 100 jeg hadde før, det synbolet var en sirkel, med tre "klosser" på hver halvsirkel.. kan se om jeg får tatt bilde av det etterpå, kan jo kjøre systemcheck for å provosere frem tegnene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjort det, pussa rein kontaktpunkt på den, så det er ikke bremsevæska den piper for. Men nå har jeg bestilt ny hydraulikkolje som jeg skal ha nedpå. Får håpe på det beste da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det signalet er for lite hydraulik veske jeg har hatt det samme på min S4 og da fylte jeg bare på litt hydraulik veske.

Signalet kom på når jeg startet bilen og det var kaldt, og jeg har en liten lekkasje på hyd pumpe (ved skruen på toppen)

Det er vist ett kjent problem på disse bilene

Mvh

Elling Hanssen

S4 92 2,2 TQ Sedan

A4 97 1,8 I Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by salms

Hei dere!

Er det noen som kan fortelle meg hva dette signalet betyr?

varselsignal.jpg

(...)

Dette signalet kommer enten av for lite hydraulikkvæske, eller for lavt trykk i hydraulikksystemet.

Dersom det kommer noen pip og lampa blinker kostant, så kan det være lite hydraulikkolje. I så fall hold øye med nivået etter at du har fylt opp. Blir det borte olje så bør det være enkelt å finne lekkasjen. Skjekk rundt pumpa først, spesielt den store skruen med en stor X midt oppe på pumpa.

Dersom det kommer noen pip, og blinker noen ganger for så å forsvinne, ofte i forbindelse med oppstart eller bremsing (kraftig, gjerne med ABS-innslag) så vil jeg tro at det er trykkakkumulatoren (bomba) som er gåen. Da vil oljenivået ikke synke, og det er heller ingen fare å kjøre med. Det eneste du merker i tillegg til pip og lys er at du mister bremsekraften når motoren stanser. Men OK akkumulator skal det holde til et par nedbremsinger uten motorkraft.

NB. Du har ikke lyst til å dra på Møller og spørre etter prisen på ny akkumulator.

'88 Audi 100TQ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Taskenspiller

NB. Du har ikke lyst til å dra på Møller og spørre etter prisen på ny akkumulator.

Vettu hva? akkurat _DET_ tar jeg deg på ordet på.. hehe..

bestilte hydraulikkolje igår, håpte det kom idag, men da kommer det vel i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider