Gå til innhold

Yokohama AVS Sport vs. Goodyear Eagle F1

Ranger emnet

arildh

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg nye dekk som tåler litt banebruk.

De skal sitte på 15x7 felger.

Johs Bjerke i Oslo selger Yokohama AVS sport for 650 pr. stk go Goodyear Eagle F1 for 800 pr. stk. (195/50)

Er Yokohama dekkene noe tess ? Har hørt både og.

Er de feks. like bra som Falken FK45(1) ?

Hva vil være det optimal bredden på 7" Felgbredde ? 195 eller 205 ?

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7" er 195-215 best, jeg ville gått for 205, men er ikke ekspert, bare min mening. På kollevold selger de Yokohama A048

195/50-15 til kr. 1333, dyre ja, men de er rimelig råe, har ikke prøvd selv, bare lest tester. Må jo nevnes at dette er jo nesten slicks, bare noen få spor i de.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha slitesterke dekk eller myke racing dekker?

Skal du bare bruke de på bane.. eller skal du ha de for det meste på normal kjøring osv..

Om det er kun banekjøring kan det jo anbefales med noe myke dekker som sitter som lim :)

Eller så er det jo greit med noe som tåler noen km og.. så man slipper dekkskifte vær 3mnd 6mnd osv.. :D

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gate slicks er uaktualt grunnet levetid og pris. Har tenkt å bruke max 900 pr. dekk.

Har også hørt at å bruke gateslics til vanlig bruk gjør at de hardner til grunnet for mange "heat cycles".

Tenker vel helst på dekk i samme sjikt som de jeg nevnte over. Bør minst holde en sesong med et par tre banetreff inkludert.

Ser ut til at jeg går for Yokohama AVS sport. Scorer dårlig på støy men det kan jeg leve med for den prisen.

Offtopic: Er det lov å si "dekker" som flertallsform av substantivet dekk ??? Har sett flere som skriver dette....

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fcuk

Samme problemet ser jeg med flere Basselementer blir til Bassere

Dekker er forøvrig vanlig å høre i Østfold, No Offence ;)

Hehe,ja... ;) mange som tydeligvis ikke fulgte med i norsktimene :D (ikke at jeg alltid skriver rett sjøl nei,men...)

En annen ting jeg ser det er MYE av,er orddeling... (http://www.amo.no for de som ikke vet hva det er ;) )

edit: Fant ganske mange orddelingsfeil,bare på lista over nye poster.. hehe.. "kompressor overhaling", "bagasjeroms lys", "stab stag", "lambda sonde" og "talent konkurranse"... :D

edit2: Bare så det er sagt.. Jeg mener ikke å mobbe noen for skrivefeil..

snow junkie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dekk vs felgbredde for racing.

Et 195dekk på 15" har ideel bredde på 7-7,5". Jeg selv har 8" og med så tung motor som jeg har blir dekksidene for svake selv om jeg har 3 bar/45psi trykk.

195/50R15 på 7" gi tilnærmet loddrette dekksider. får du "litt til" vil du spenne opp dekket så det ikke vil/kan forflytte seg sidelengs og i verste fall vrenge det av. Da må det i såfall få et slag som slår ut lufta..

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider