Gå til innhold

Min passat blir ikke varm ..

Ranger emnet

-torg-

Anbefalte innlegg

Heisann, sliter med ett irriterende problem. Passaten min blir ikke varm.

Den starter fint og går som bare det, men jeg kommer bare opp i 70-80 grader.

Om jeg kjører konstant oppoverbakke, blir den 90 grader. Kjører jeg nedoverbakker etterpå, detter den rett ned på 70 grader igjen. I vinter har dette vært utrolig irriterende. brrrrrrr

Nå som tempraturen begynner og stige utendørs, er det fortsatt ett problem. På de varmeste dagene her på Østlandet, (rundt 18+) så nådde jeg 90 grader. Mens når tempraturen er 7-8+ grader slik den er nå blir ikke bilen varm.

Bilen er en VW Passat 1.9tdi 2001mdl. Den er tysk importert.

Har en kompis med tyskimportert passat 97'mdl, den har ingen problemer med å bli varm.

Gode tips til hva det kan være hadde vært supert !

Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at termostaten er gåen og står i åpen stilling hele tiden. Ikke stenger for å varme opp kjøleveska på bilen.

Har samme problem med golfen min. Blir aldri helt varm, men blir varmere da det er varmere ute. Og den blir 90'C om den står på tomgang. Jeg skal bytte termostaten imorgen. Og ikke kjøp termostat på bil xtra. Om du har samme motor som satt i min 1.9TDI (gamle bilen) så er det en litt spesiell termostat. Best å kjøpe den på Møller. Koster mer, men da slipper du å bytte den flere ganger som jeg måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at termostaten er gåen og står i åpen stilling hele tiden. Ikke stenger for å varme opp kjøleveska på bilen.

Har samme problem med golfen min. Blir aldri helt varm, men blir varmere da det er varmere ute. Og den blir 90'C om den står på tomgang. Jeg skal bytte termostaten imorgen. Og ikke kjøp termostat på bil xtra. Om du har samme motor som satt i min 1.9TDI (gamle bilen) så er det en litt spesiell termostat. Best å kjøpe den på Møller. Koster mer, men da slipper du å bytte den flere ganger som jeg måtte.

Høres ut som problemet mitt dette. Bare att min må stå på tomgang veeldig lenge før den blir 90'C. Men kunne ikke du sendt meg en pm etter du har bytta da, med pris og hvordan resultatet ble:) evt poste det her

Volkswagen Passat 2001 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk symptom på defekt termostat er at motor aldri oppnår normal temperatur annet enn ved køkjøring. Og ja, er noenlunde likt på den motor.

Guiden er sticky, har samlet mange slike i en tråd --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/275970-samletrad-div-guider-og-diy-audi.html

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet min termostat idag, og nå oppfører temperaturen seg normalt. Står dønn på 90 grader hele tiden. Selv om jeg ligger i 90 eller står i kø. Og for første gang på lenge har jeg måtte skru ned temperaturen i bilen fordi det ble så varmt :) DIGG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider