Gå til innhold

Normalt eller ett problem?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

 

idag skulle jeg legge om til sommer dekk og satte bilen i "P" samt dro opp håndbrekket.

men når jeg jekket opp bilen på passasjer siden kunne jeg vri hjulet rundt? er dette normalt eller hva må jeg fikse?

fikk ikke det til på min side av bilen..! sikkert ett dumt spørsmål:P men greit og være sikker hvor det er sånn på en side og ikke den andre....

 

 

-takk

Endret av yosi4

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå er vi dessverre ikke kommet til sommerdekksesong her i Nord enda, så får ikke dobbeltsjekket dette de første ukene, men jeg mener veldig sikkert at jeg kan gjøre det samme med min Stratus. Altså å vri hjulet på passasjersiden med gearspaken i park-posisjon. Kan ikke si jeg har tenkt noe over det faktisk, men når du spør mener jeg å huske at hjulet gikk rundt når jeg skulle løsne hjulboltene når bilen sto på bukk.

 

Det har iallefall ikke noe med bremsene å gjøre. Når gearspaken står i Park-posisjon er det ett "stag" i gearkassen som skyves i posisjon og låser kassen, og dermed hindrer den i å bevege seg. Om dette låser på begge hjulene ble jeg faktisk usikker på.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå er vi dessverre ikke kommet til sommerdekksesong her i Nord enda, så får ikke dobbeltsjekket dette de første ukene, men jeg mener veldig sikkert at jeg kan gjøre det samme med min Stratus. Altså å vri hjulet på passasjersiden med gearspaken i park-posisjon. Kan ikke si jeg har tenkt noe over det faktisk, men når du spør mener jeg å huske at hjulet gikk rundt når jeg skulle løsne hjulboltene når bilen sto på bukk.

 

Det har iallefall ikke noe med bremsene å gjøre. Når gearspaken står i Park-posisjon er det ett "stag" i gearkassen som skyves i posisjon og låser kassen, og dermed hindrer den i å bevege seg. Om dette låser på begge hjulene ble jeg faktisk usikker på.

 

Du får gi meg beskjed hva du finner ut av;) takk for godt svar

Don't follow me, I'm lost too..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Nå er vi dessverre ikke kommet til sommerdekksesong her i Nord enda, så får ikke dobbeltsjekket dette de første ukene, men jeg mener veldig sikkert at jeg kan gjøre det samme med min Stratus. Altså å vri hjulet på passasjersiden med gearspaken i park-posisjon. Kan ikke si jeg har tenkt noe over det faktisk, men når du spør mener jeg å huske at hjulet gikk rundt når jeg skulle løsne hjulboltene når bilen sto på bukk.

 

Det har iallefall ikke noe med bremsene å gjøre. Når gearspaken står i Park-posisjon er det ett "stag" i gearkassen som skyves i posisjon og låser kassen, og dermed hindrer den i å bevege seg. Om dette låser på begge hjulene ble jeg faktisk usikker på.

 

Kan det ha noe med vanlig automat og tiptronic og gjøre? På min Stratus er begge hjulene låst når gearspaken står i park-posisjon. Har vanlig automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår