Gå til innhold

Rettigheter ved kjøp av bruktbil av forhandler.

Ranger emnet

mongologic

Anbefalte innlegg

Hadde det desverre litt travelt i dag da jeg kj�pte bil.

Bilen er en Skoda Felicia LXi 1995 modell.

Bilen har g�tt 140000km og er eid av en eldre dame og har blitt fulgt opp med service til 120000km.

La merke til at siste service ble gjort i 2007 s� bilen er forholdsvis lite brukt i senere tid .

Pr�vde bilen og alt virket greit, motoren gikk fint p� tomgang og bilen virket veldig tight og fin.

Bestemte meg for � kj�pe den og dro i banken og betalte etter kontrakten var skrevet, kom tilbake og da var selgeren dratt hjem.

En annen fyr leverte meg n�klene og jeg fikk bilen med med meg med en gang.

Bilen ble kj�pt hos Bragstad Bil p� Steinkjer av en riktig s� vittig fyr, skj�nner n� at jeg ble av litt distrahert av han s� jeg glemte � f� med meg eksemplar av kontrakten.

Bilen var forresten n�rmest tom for bensin ,det var ikke olje p� peilepinnen og bagasjeluka er defekt.

Ikke nok med det men n�r jeg kommer hjem og st�r p� tomgang p� g�rdsplassen h�rer jeg plutselig en stygg lyd fra motorrommet usikker p� hva lyden er men h�res ikke bra ut. H�rer ogs� en tikkelyd som kommer fra fra sikringsboksen, lyden ligner lyden av blinklysrele`og fortsetter etter tenninga er sl�tt av.

Skal pr�ve og heve kj�pet i morgen og kunne trengt noen tips fra noen her p� forumet om hvordan jeg skal g� fram?

X 1980 Mitsubishi Galant 1.6

X 1984 Volvo 240 (B200K, stv.)

X 1990 Volvo 240 GL (B230F sedan)

- 2000 Passat 1.9TDI

-Volvo 850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det desverre litt travelt i dag da jeg kj�pte bil.

Bilen er en Skoda Felicia LXi 1995 modell.

Bilen har g�tt 140000km og er eid av en eldre dame og har blitt fulgt opp med service til 120000km.

La merke til at siste service ble gjort i 2007 s� bilen er forholdsvis lite brukt i senere tid .

Pr�vde bilen og alt virket greit, motoren gikk fint p� tomgang og bilen virket veldig tight og fin.

Bestemte meg for � kj�pe den og dro i banken og betalte etter kontrakten var skrevet, kom tilbake og da var selgeren dratt hjem.

En annen fyr leverte meg n�klene og jeg fikk bilen med med meg med en gang.

Bilen ble kj�pt hos Bragstad Bil p� Steinkjer av en riktig s� vittig fyr, skj�nner n� at jeg ble av litt distrahert av han s� jeg glemte � f� med meg eksemplar av kontrakten.

Bilen var forresten n�rmest tom for bensin ,det var ikke olje p� peilepinnen og bagasjeluka er defekt.

Ikke nok med det men n�r jeg kommer hjem og st�r p� tomgang p� g�rdsplassen h�rer jeg plutselig en stygg lyd fra motorrommet usikker p� hva lyden er men h�res ikke bra ut. H�rer ogs� en tikkelyd som kommer fra fra sikringsboksen, lyden ligner lyden av blinklysrele`og fortsetter etter tenninga er sl�tt av.

Skal pr�ve og heve kj�pet i morgen og kunne trengt noen tips fra noen her p� forumet om hvordan jeg skal g� fram?

Tror ikke forhandlere av bruktbiler har en automatisk garanti. Er det garanti så blir det opplyst om det.

At du prøvde bilen uten å finne noen feil men finner en masse feil når du har tatt bilen hjem virker underlig for meg. Du må huske på at du har et like stort ansvar ved kjøp av en bil ikke bare selger som har det ansvaret.

Derfor lønner det seg alltid å bruke noen kroner på å ta en test på en bil du skal kjøpe på et verksted eller hos NAF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider