Gå til innhold

Bærearmsforing Mondeo mk3

robbe

Anbefalte innlegg

Har en slapp foring i langsgående arm bak, den so sitter i karosseriet. Ilfg ford kan ikke denne foringen byttes og man må bytte hele armen. 6000,- takk. Neitakk, sier jeg og lurer på om det går å bytte bare foringen? trodde jeg skulle kunne fikse det selv, men må innrømme at om både bremser, hjullager osv må av, så tar det for lang tid. Noen tips foruten det opplagte, nemlig å levere på verksted. Vurderer sverigetur, bare venter på pris for rep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bytte foring, bruk foring fra mk1/2. Men den må presses ut, dvs at du må løsne bakstillinga for å få den langt nok ned. Tungvin jobb uten løftebukk. Men har verkstedet en mobil presse bør de kunne fikse dette på en time eller to, og da snakker vi halve prisen

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det tipset, har hørt litt rundt og alle mener jeg må bytte hele armen, nevnte dette for dem og de hadde "aldri" hørt om at det gikk å bruke foring fra mk2 der bak:( får vel muligens sjekke litt mer rundt i nedre Buskerud, eller ta en harrytur, kanskje billigere i Sverige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nei, Kverneland bil skal jeg ikke benytte til noe som helst og om jeg må bruke dem til noe kommer jeg til å gråte tårer av blod. Har en lang historie med dem vedrørende rustskade på mondeoen min, men det er en annen historie. Det finnes helt sikkert autoriserte Ford verksteder som forstår at kunder skal behandles bra, det gjør etter min mening ikke Kverneland i Drammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, Kverneland bil skal jeg ikke benytte til noe som helst og om jeg må bruke dem til noe kommer jeg til å gråte tårer av blod. Har en lang historie med dem vedrørende rustskade på mondeoen min, men det er en annen historie. Det finnes helt sikkert autoriserte Ford verksteder som forstår at kunder skal behandles bra, det gjør etter min mening ikke Kverneland i Drammen...

Var visst mulig, fikk Mail fra de på Gjøvik. Helt grei pris også, da gjenstår bare å få tid til å kjøre langt og lenger enn langt, men bilen har godt av å kjøres litt. Så takk for det tipset:) forstår bare ikke hvorfor det ikke selges foringer til denne bilen. Har vel å gjøre med fortjeneste:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Men å få tid til å kjøre såpass langt viser seg vanskelig.

Jaja, får forsøke å demontere denne armen i løpet av ferien, eventuellt bytte hele delen selv. Koster visst "bare" 2500,- hos Ford. Så spørs det om jeg får dette til, har ikke byttet slikt før, men det bør la seg gjøre med noen bukker og godt verktøy :) Noen alternativer til presse(gidder ikke kjøpe dette) for å få ut denne foringen om jeg forsøker dette, og kan jeg klare det med armen fortsatt på bilen? (litt mindre skrujobb)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
  • 8 months later...

Har enda ikke fått ut fingeren og byttet dette. Nå lurer jeg på følgende. Verkstedkar jeg pratet med på ett Ford verksted mente det gikk å presse foringene, men at det ikke ville bli bra? Dette forstår jeg ikke, man byttet jo foringer på biler før i tiden og det ble jo bra:) om jeg bestemmer meg for å fikse dette selv. Hvor mye må demonteres bak der og klarer jeg å få av foringen uten å demontere armen helt og slepe den med meg til en svær presse? Vurderer å kjøpe presse da det sikkert er kjekt å ha, hvor kraftig presse må jeg ha til dette? Så noe greier til dette på e-bay, noe spesialverktøy, men skeptisk til å handle på nett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider