Gå til innhold

Susing i Høytalere! trenger råd

Ranger emnet

ValleyArts

Anbefalte innlegg

Blir ikke kvitt susing i høytalerene samme hva jeg prøver på. byttet ledninger, flyttet dem(ut av bilen), jorda forsterkerene på samme sted, jorda spiller, prøvd annen signal kabel osv..

Har på følelsen det kan være forsterkeren i ogmed at på "rear" suser det og "front" låter det ikke i heletatt. eller om det er spilleren som er problemet?

En kamerat mente at jeg måtte få reparert phonokablene på forsterkeren..

så har ikke peiling på hva som er galt, noen som vet hva dette kan være? og event hvordan jeg kan få løst det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er desverre mye så kan vær årsaken, starte med det letteste, audiokabelen ligger vell ikke lagt opp ved siden av strømkabelen?

Ingangene på forsterkeren din, er det en rød og en hvit som står front over og en rød og en hvit der det står rear på?

De ligger på hver sin side i bilen ;)

inngangene står ved siden av hverandre med front L/R på venstre og Rear L/R på høyre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har front og rear utganger på spillern ja ;) hvordan mener du jorde signalkabelen?

Surr en ledning rundt den ytterste delen av tuppen på kabelen, og fest ledningen til jord. Hvis det hjelper så er mest sannsynlig utgangen på spilleren defekt. Du kan også prøve å bytte front og rear fra spilleren, og se om det da suser i front. Pioneer-spiller eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenwood spiller, når jeg prøvde å sette i front på spillern så fikk jeg "cd-lyden" i tillegg når jeg prøvde det og jeg hadde kun lyd på ene høytaleren. trodde først at forsterkeren eller at ledningene låborti et eller annet, men nå vet jeg ikke om det er spilleren eller forsterkeren.

det letteste hadde kanskje vært å teste med annen spiller og forsterker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider