Gå til innhold

Defekt dørlås? Lys i dør + kupelys problemer.

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

For litt over et halvt år siden, så sluttet lyset under døra, samt lyset i kupen å slå seg på når jeg åpner førerdøra. Det kom heller ikke opp "drivers door open" i kjørekomputeren når førerdøren ble åpnet. Det fungerer på alle de andre dørene.

Men en måned etterpå så virket plutselig alt igjen, uten at jeg gjorde noe som helst.

Nå (ca et halvt år senere) så har alt sluttet å fungere i førerdøra igjen. Hva er feil? kan jeg fikse dette med noe? noe jeg kan spraye på eller et eller annet?

Disse problemene har jeg med låsen nå:

- Lyset under døra, samt kupelys kommer ikke på når førerdøra åpnes

- Ved bruk av sentrallåsknapp inne i bilen, så låser alle dørene seg, men førerdøra går opp igjen

- Ved bruk av fjernstyrt sentrallås så låser alt seg som det skal.

- Bruker jeg nøkkelen inn i låsen, så reagerer ikke sentrallåsen, den låser kun opp førerdøra. (Alarmen slår seg heller ikke av)

- Ingen reaksjon i dashboard eller i kjørekomputer om jeg åpner førerdøra.

Det jeg lurte på er om dette er komfortstyreenheten?

Eller om det er dørlåsen i førerdøra som er defekt?

Er det en slik jeg trenger å bytte da? Vanskelig jobb? :)

http://bildeler.no/?Bilmerke=4&Bilmodell=9&Arsmodell=2002&R_Time=011147&Forside=&Varegruppe=235

Det er en Passat 3bg 02mod sedan.

Takker på forhånd for svar.

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, så du tror problemet ville blitt løst hvis jeg bytter dørlåsen i førerdøra? En slik som jeg linka til?

Virker som det kun er en elektrisk feil. Det er som at bilen ikke merker at førerdøren åpnes, og derfor ikke slår på lys i kupeen osv. Men alle El-vinduer virker fint, og fjernstyringen av sentrallås fungerer helt perfekt, da låser alle dørene seg.

Kan jeg utelukke at det er komfortstyreenheten?? Ville tro jeg ville hatt problemer med vinduene osv hvis den hadde vært problemet?

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider