Gå til innhold

LED lys interiør.

Ranger emnet

chris93rock

Anbefalte innlegg

Har veldig lyst � koble opp led lys under dashboardet p� Carinaen, slik at det lyser opp p� gulvet. S� har noen sp�rsm�l.

M� jeg ha transformator, eller lignende for � gi lik spenning hele tiden?

Hvor f�r jeg kj�pt dette, og hva vil det koste meg? Har en tusenlapp jeg kan bruke.

Kan jeg avisolere en liten del av +kabelen som g�r til CD spilleren, og koble ledningen fra LED lyset innp� der, for at str�mmen bare skal v�re p�, n�r tenningen er p�? Eller noen andre lure m�ter � koble opp dette?:)

F�r jeg kj�pt dette, av greit merke, p� biltema, eller autodeler? Bor i Bergen om noen har noe lurt std i n�rheten der hvor de selger slikt=)

Fant ingen bedre relatert plass � legge posten.

---------------------------------

Toyota Carina 2 1.6 95' sedan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Carina E hvor jeg har lys under dashboardet. Jeg bruker en slik under dashboardet foran fører, og en foran passasjer: http://www.ebay.com/itm/White-Flexible-Strip-Waterproof-Car-Light-Bulb-24-LED-/140537171194?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item20b8ab0cfa

Koster kun 9 NOK/stk med gratis frakt!

Disse går på 12V så det er bare å koble rett på batteriet. (NB husk sikring)

Disse LEDene fås også i størrelsen 48-72-96-120 cm De finnes i alle farger.

Hvis du vil at lyset skal aktiveres når du skrur på CD-spiller, kobler du et rele (koster 40kr hos Biltema) som henter styrestrøm fra remoten til CD-spilleren.

Jeg vil anbefale at du enten henter strøm fra batteriet, evt henter strøm fra baksiden av sigarettenneren.

Endret av kristia

MVH Kristian

93' Toyota Carina E 1.6 Xli

Pioneer - Alpine - dynaBel - Audio-System

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

lol, eg har koblet mine neon lys under bilen opp til anlegget. men ikke sånn som du sier no. Eg har det jævlig enkelt. når eg tar på anlegget så går det på men har oxo en egen bryter. samt at eg har koblet neon lysene inni bilen sånn som passasjer side, førerside under dash og bakrute opp mot en liten boks under panseret på bilen som da gjør at eg bare trykker på en knapp på nøkkelen og de går på, blinker, rød, blå eller grønt lys, samt disko osv. fikk de på http://www.netthandelen.no men tror kansje de er slutta og selge de pgr av ulovlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider