Gå til innhold

Sliter med demontering av nedre bærearm foran

Ranger emnet

alexan0204

Anbefalte innlegg

Hei!

Som overskrifter sier har jeg oppdaget knirking i nedre fremre bærearm (ble det riktig?)

Uansett kjøpte jeg en ny for å bli kvitt spetaklet. Denne armen ser grei ut å bytte ut ettersom jeg ikke må demontere noen andre deler. Trodde jeg...

Har fått løsnet bolten som sitter i chassis, men har ett problem med å løsne ut bolten som sitter i akslingen.

Det er da denne det er snakk om

20120412_173719.jpg

20120412_173700.jpg

Jeg er i litt manko på utstyr, men klarer å få lånt meg noe, hvis noen av dere har noen tips til hvordan jeg kan få ut denne.

De som har peil vet at det denne er konvex er derfor blitt trykket opp i hullet. Jeg må derfor slå denne ut, men kommer ikke skikkelig til med hammer, men den sitter som bare rakkern.

Håper noen har vært borte i det samme, og har ett tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må som regel slå ganske hardt og lenge på de for og få løsnet de fra konen, slå på delen som konen sitter i så vil den løsne til slutt. Spørs jo akkurat hvor hardt du får slått siden du står med det på bakken.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har opplevd at de avdragerene er enten er for små eller bruker for mye plass. men ser jo at den der quattro73 passer, så får du tak i en slik så går det. gaffel får du brukt et lite stykke før den butter i enten den andre armen eller skiva, hender den løsner før det butter og.

jeg tok en bit av armeringsjern som jeg brukte til og slå på selve skruen. da løsna den til slutt.

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...