Macgyver Skrevet April 13, 2012 Rapporter Share Skrevet April 13, 2012 Hei. Plutselig kunne jeg ikke åpne ene bakdøren fra utsiden lengre, men kan fra innsiden. Når en trekker i dørhåndtaket så tar det, men virker som det glipper. Hører elektronikken virker i døren, så tror ikke det ligger der. Formoder det da er låsekassen som er røket. Noen som har byttet dette ? ser ut til å ligge litt kronglette til, må vel borre ut popnaglene som holder dør platen og ta ut rute ? kjøper ikke deler før jeg hva som er røket. Eventuelt noen som har tilgang på delenummer for litt ebay handel ;) Gjelder 2006 octavia II, skjedde og på en kammerat sin octavia med samme årsmodell og km stand, tydeligvis en svakhet.. Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Ingen som vet ? feilein er lokalisert, det er en liten wire fra låsekassen som går til dørhåndtaket, denne er hoppet av i dørhåndtak. Men finner ikke ut hvordan jeg skal få sette den på igjen.. Prøver å laste ned en versjon av Elsawin da det ikke finnest noen haynes bok til denne enda. :( Golf 5 er vel helt lik, og kan ikke tro vi er di eneste med dette problemet. Skal lage en how to når jeg endelig finner dette ut, for dette var jammen noe drit :( verksted skulle ha 3500,- ink ny låsekasse, men det er ikke aktuelt. Først må dørtrekket av, så må alle popnaglene borres ut. Så løsnes mekanismen til elvindu og vips er panel av. Så begynnet problemet, nemlig å prøve å få plastdingsen på plass i håndtaket, og en kan ikke se hva en gjør på heller. Ser ikke hvordan dørhåndtaket går av, mulig det hadde gjort dette lettere. Har ikke løsnet låsekassen, men kan ikke se det kan gjøre det lettere. Noen som kan hjelpe meg videre ? Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Jeg synes det høres ut som det ikke er låsekassa, men overføringen fra ytre dørhåndtak som kan være problemet: Beskrivelse her: http://www.briskoda.net/forums/topic/126257-octavia-1-replacing-door-latch-microswitch/page__view__findpost__p__1595074 Gjelder mk1, men antar det er ganske likt på mk2. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Yep. konkluderte med det var denne lille kabelen jeg og etterhvert. og takke være det bildet så fant jeg ut av det :) endelig :) Tusen takk for link,er medlem på briskoda og har søkt, men fant ikke noe der selv :( :) Nå virker det igjen, nå er det bare å montere alt sammen igjen.... Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Macgyver Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Skrev vist bare tusen takk, mente tusen milioner takk. det var deilig å finne ut av dette marerittet mitt :) Var greit å demontere, men forstod bare ikke hvordan jeg skulle få den idiot plastbiten på plass igjen. :) Siter Skoda Fabia 1.9tdi 2009mod Skoda Octavia RS tfsi 2006mod :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 28, 2012 Rapporter Share Skrevet April 28, 2012 Fint at det ordna seg :) Selv har jeg en 2003 modell hvor bryter for dør-åpen ikke virker på begge dørene på høyre side. Har ikke kommet i gang med å demontere ennå - bare samlet litt info så lenge. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg