Whistler Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 mornings har en audi 80, 2.0E 1990 modell. motor 3A greia er at voltmeter viser ca 12.6v under kjøring. det er jo litt vel lite? så er den bittelitt ujevn på tomgangen. kan dette ha noe sammenheng? er dynamoen snart død ? er batteriet på vei ned sluket? f.eks hvis jeg spiller musikk på litt høyt volum så vil f.eks frontlysa blinke og motoren gå ujevnt. (går i takt med bassen) hehe.. det er jo ikke helt normalt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Det er sikkert regulatoren i dynamoen som lader for dårlig... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 hmm.. kan man bytte bare den ? eller reppe den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 Vet ikke hvordan det er med Audi-dynamoen, men på mange dynamoer er det bare å bytte selve regulatoren, og ikke dynamoen. Er ikke så vanskelig, delen er liten og koster ikke allverden. Tror ikke du engang behøver å ta ut selve dynamoen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 kan kanskje lønne seg å ta en tur på skolt auto og høre med dem da.. bare å komme med flere tips om dere har det, folkens :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ebola Skrevet Mars 22, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2004 kommer jo litt ann på km på bilen.. har bilen gått uendlig langt, så lønner det seg sikkert å bytte hele dynamoen.. Det første du kan gjøre er jo å skru ut spenningsregulatoren bak på dynamoen.. er børstene slitte (korte) så ville jeg prøvd å skifte den.. denne koster ikke allverden, og er mye billigere enn å skifte dynamo.. Optimal ladespenning bør ligge på 13,8-14,4volt.. har du tilgang til tangamperemeter, så kan det også lønne seg og kontrollere ladestrøm.. Siter 2001 Volvo V70 T5 TS-R 1994 Mercedes E-220 Cabriolet (Solgt) 1983 Bmw 325i (Solgt) Ebola... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Og viss du skal ha ekstra power fra dynamoen kan det lønnes med en bedre laderegulator.. Vet det er noe forhandlere som holder til her som kan hjelpe til med dette her.. Husker ikke nick nå i farta.. om ikke? bissaro? han tipset meg om bedre laderegulator for og få det lille ekstra til stereoen da dette KREVER strøm :) er vanlig at lys o.l blinker om du har for lite strøm på bilen, spenningen faller og derav blinker lys o.l. Sjekk børster og laderegulator og eventuelt skaff deg en kondensator e.l.? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 skal sjekke ut børstene og regulatoren snart. :) bilen har gått ca 250 000 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bassbone Skrevet Mars 23, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 Har du prøvd å måle ladespenning med et voltmeter/instrument på batteriet? Har volt meter i min bil men den viste for lavt, målte på batteriet og det var 14,5 i ladespenning... Siter '93 Mercedes 300TDT min sin! '96 Audi A6 Avant 2,5TDI konebilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 23, 2004 det har jeg ikke sjekka. skal gjøre det :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Mål på kontaktene på dyanmoen. er spenninga under 13,8V er det for lite. Når du tar ut børstene (regulatoren sitter normalt på børstene), sjekk også om diodene (det som toucher børstene) er skjevslitt (dvs ujevnt spor). Er de det, så er det best å bytte dyanmo med det samme. Det ble løsningen for meg i hvertfall. Dynamo koster 500 ca på huggern. Men 12,5 V kan være riktig på voltmeteret inne i bilen, fordi alt av lys osv trekker strøm. Og det er som det blir sagt spenninga til batteriet som er viktigst. mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 sjekk også om diodene (det som toucher børstene) er skjevslitt (dvs ujevnt spor). Kalles ikke dioder ... børstene berør ikke diodene det du mener kalles sleperinger:D hverfall i boka jeg har om dynamo og starte .) Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eivind windspoll Skrevet Mars 24, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2004 Det tror jeg steike meg du har rett i :D Takk! mvh Siter The Boss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Whistler Skrevet Mars 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2004 takker så meget for alle svara :D skal sjekke alt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.