Gå til innhold

kompressor overhaling

Ranger emnet


Andrew

Anbefalte innlegg

Driver å psyker meg opp til å begynne på prosjekt"renovering"

har skaffet meg overhaling-kit for G-laddern min, men lurte på om det er noen triks/problemer som eg må vere obs på når eg skal overhale?

Evnt. noen links med info og pixs rundt dette temaet?

MVH Andrew

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andrew

lurte på om det er noen triks/problemer som eg må vere obs på når eg skal overhale?MVH Andrew

 

Vær obs på at ødelegger du noe, eller gjør det feil, koster den 32.500,- ny på Møller:D

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dt var d voldsomt kor mange seriøse dt var her i dag då! ha sett litt på sidene dine pologutt, og du eno ikkj heilt stø med dn dremmeln din!

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andrew

dt var d voldsomt kor mange seriøse dt var her i dag då! ha sett litt på sidene dine pologutt, og du eno ikkj heilt stø med dn dremmeln din!

 

Hvis det er denne under her de mener så er det IKKE jeg som har portet den, men et norsk firma som driver med g-laderoverhalinger. Har fjernet alle bildene av g-laderen jeg har portet selv. Noen hemligheter må man jo ha for seg selv.

 

Imm005.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tørr ikkje å vise dt arbeidet du har gjort..hmm.

Skal ikkje starte noko diskusjon her, men du kan jo sende meg en PM pologutt, så kan vi holde triksa for oss sjøl?:D

 

Er ikkj ut etter å ta arbeidet fra deg, men du bur et stykke vekke fra meg. hadde dt ikkje vore for så kunne vi ha gjort en handel.:)

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder trengs ikke.

 

Forrige laderen jeg portet ga 1 bar ladetrykk med standard ladehjul. Standard ladetrykk er 0,65

 

Har hjulpet folk med lader/lader deler fra Trondheim i nord, Molde og Sogndal vest over og Kristiansand sørover.

 

Synes ikke det er noe greit å bare gi fra seg kunnskap som jeg har opparbeidet meg med år av research, turer til England for å lære osv til noen jeg ikke kjenner. I hvertfall ikke "spesialkunnskap" som det ikke finnes noe om på norsk.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK tar dn.

Hvor mye tar du for overhaling og porting av en ralley-ladder(stemmer dt at dn er svakere?), har overhalingskit liggende.

Nøyaktig kor i landet befinner du deg, m.tanke på frakt?

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andrew

OK tar dn.

Hvor mye tar du for overhaling og porting av en ralley-ladder(stemmer dt at dn er svakere?), har overhalingskit liggende.

Nøyaktig kor i landet befinner du deg, m.tanke på frakt?

 

Tar vanligvis 5200,- for en standard overhaling inkl deler, Rundt 1850,- uten deler tipper jeg

 

Frakt 179,- med Norgespakke til Oslo?

 

Rallye laderene er stort sett generasjon 1 lader og har svakere midtdel. Senere ladere har mer gods rundt senter av scrollen og 4 porter istedet for 6 som på Gen 1. Gen 3 har bedre gjennomstrøming også.

 

Her noen bilder av min G40 lader før og under modifiseringen

 

Imm008.jpg

Imm014.jpg

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Vær obs på at ødelegger du noe, eller gjør det feil, koster den 32.500,- ny på Møller:D

 

Eller 10 for en niiiice nyoverhalt RS lader uten innbytte... NY standardlader 15-16 vel..... Rett fra samlebåndet.... Møller er jo litt lite aktuelt å sammenlikne med eller....? NY mod'et lader 0,95-1,1 bar, under 20......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja polo klassiker, leste om dette på en engelsk ralley-side. er dt mangen presspasninger i ladern som kan skaper problemer.(leste at dt var spes. vanskeli med et lager) eller er dt likt over heile linja?

 

kom ikkje g60ralleyene ut i 89? den motorn som eg har er en 1H 89mod, så eg trur kansje eg hadde den 6ports-laderen.(har ikkje sett etter).

 

Har du noen peiling på forsinae tenningspunkt?. etter eg skifta reg.kjeden så stilte eg den inn etter boka, men føler no at dn går med for feit blanding.(var innstilt ca 15gr tilbake???)

Start, 30, Keep left over a crest into short 4 right plus opens, 60, crest and 6 right plus and don't cut short 6 left minus, 60, line into 2 right minus over a bump tightens to a hairpin over a ditch, into 6 left long opens over a crest, 30, 6 right into 3 left plus long don't cut tightens to 1, into a short 1 right plus and short 2 left minus tightens at junction, 20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Andrew

ja polo klassiker, leste om dette på en engelsk ralley-side. er dt mangen presspasninger i ladern som kan skaper problemer.(leste at dt var spes. vanskeli med et lager) eller er dt likt over heile linja?

 

kom ikkje g60ralleyene ut i 89? den motorn som eg har er en 1H 89mod, så eg trur kansje eg hadde den 6ports-laderen.(har ikkje sett etter).

 

Har du noen peiling på forsinae tenningspunkt?. etter eg skifta reg.kjeden så stilte eg den inn etter boka, men føler no at dn går med for feit blanding.(var innstilt ca 15gr tilbake???)

 

 

Skjønner ikke helt hva du mener, men det var en del av de første laderene som hadde for dårlige lager. Alle Rallyer har 6-port scroll. Tenningen skal ikke ha så mye å sy for blandingen. Hvordan "føler" du at den går for fett? hva er symptomene?

 

En standard overhaling inkluderer skift av alle lager unntatt det i utblåset. Det tåler 22000 rpm, så det er vanligvis ikke særlig slitt.

Skift av alle simringer og tettningslister. Kommer nå gradvis til å gå over til lager som tåler 16000 omdreininger, standard lager tåler 14000 over kortere perioder. Kommer muligens til å oppgradere til andre simringer når de blir tilgjengelig. Porter også det nedre kammeret i laderen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår