Gå til innhold

3dje gang hovedlysa ryker! Tips?

Ranger emnet

raymondblack

Anbefalte innlegg

Har byttet begge kjørelys nov 2011 til Osram Night breaker pluss. (Disse har litt lengere brennetid en vanlige Night Breakers). I Januar 2012 gikk først den ene så en uke senere røyk den andre. Byttet igjen til samme type, denne gangen varte den ene til starten av mars og den andre 2 dager lengere. Jeg leste da en lyspære test på en engelsk nettside, den forklarte at Night Breaker, Phillips xtreem ect. hadde dårlige levetid pga brennetråden i pæra var tynnere for å gi økt lys mengde, men dette gikk ut over levetiden på pæra. Så da kjøpte jeg long life pærene til Osram for å teste.... Gjett hva! Den ene røyk nå på fredag og den andre på lørdag!!!

Blir spenna galen, pærene koster meg ca 450 kr hver gang og irretasjonen med å pille i de trange kanalene i lykta når jeg bytter. Sist men ikke minst ryker den siste når den var på vei til å bli skikkelig mørkt ute!

Tipper jeg har en overspenning i el nettet. Det er det eneste jeg kan komme på, noen som har erfaring med dette? Hvordan kan jeg løse dette?

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1999 Yamaha Thunderace 1000

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEHE Peugeot kom fort! Nei, er ikke det. Er en Honda Accord. Skal sette på måler å se!

Men, Får pærene spenning uavkortet fra batteriet? Eller går det spenning igjennom en form for regulator?

Har du erfaring fra slike "super pærer"?

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal se på lade spenning på forskjellige turtall.

Men kom til å tenke på baklysene. De har aldri rykt. Burde ikke de hatt minset levetid dem også Todleif?

Anderwin prøvde reklamasjon i dag. For å si det slik, er siste gang jeg handler på Bilxtra sykt dårlig kunde behandling.

OPEL ER BRA!

---------------

2005 Honda Accord

1996 Seat Toledo 1.9 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider