Gå til innhold

gåen topp/ toppakning?

Ranger emnet


kenneth2861

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om noen kan kan hjelpe meg med og lokalisere et problem at frostveske forsvinner på min audi A6 2,6L bensin, er ikke snakk om mye kan sikkert kjøre 15-20 mil uten at det forsvinner veldig mye. men når jeg kjører en del uten og skjekke den så kan jeg se det har minket litt.

det er ikke vann i olja eller motsatt, ryker ikke hvitt eller blått, og varmeapparat fungerer.

men har hørt at det ikke skal forsvinne noe frostveske i det hele tatt uansett? så derfor lurer jeg på om roppen kan være på vei til og gå. Har og lagt merke til at det kommer noen dråper vann i eksosen ikke snakk om mye.

 

noen som har vært borti det samme? eller som kan hjelpe meg med hva problemet kan være?

og om det er en dyr afære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vann i eksosen kan like gjerne skyldes kondensering. Trykksett kjølesystemet over natten, du vil da se om du har en lekkasje ett eller annet sted. Med tiden kan man få lekkasje rundt tetningen på f.eks. temp-givere osv, altså en bagatell. Slike lekkasjer er så små at ikke lar seg oppdage når motor er varm.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk, har byttet tem føleren nederst på radiatoren i dag grunnet at jeg fant ut her om dagen at viftene ikke gikk.

så nå går viftene igjenn, men en som sa at han trudde toppen var fin? han klemte på slangene til radiator osv, og sa di ikke skulle være harde og det var di ikke. men hva mener han med harde? di skal ikke være helt myke heller vil jeg tro? blir jo altid litt trykk på di.

men di var ikke så harde at jeg ikke trykt slangen litt inn om du skjønner:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slangene skal ikke være harde når motor og kjølevannet er kaldt, kjølesystemet skal da ha atmosfærisk trykk. Når motor er varm så vil du kunne oppnå et trykk på 1-1.5 bar i kjøleanlegget, slangene vil da ikke gi etter så lett som når motor er kald, men skal kke være så harde at man ikke klarer presse de sammen.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår