Gå til innhold

OleKrA91's rullende Primera P11-144

Ranger emnet

OleKrA91

Anbefalte innlegg

Heihei, lager meg en prosjekttråd her om bilen min :)

-Spesifikasjoner:

-Nissan Primera P11-144

-1,6l

-106hp

-Reg.kjede

-Combisedan

ting som skal gjøres:

-Senkes

-Felger

-Grenrør

-Div.custom jobbing

-Soting

-Anlegg

-Fanger/sideskjørt(ikke front)

-Dør trekk skal customeres og lakkeres osv.

-Div ettermontering av lys og neon innvendig

-Bakrutesenker

-Kanskje større eksos

-Nytt luftfilter

-Ellers så skal bilen bilen få bli 100% er div små mangler rundt om...

Ting som er gjort til nå:

-Voltometer

-Lagunaleppe

-Høvelig greit anlegg men langt ifra fornøyd!

-Øyelokk(ikke montert)

Her kommer noen bilder av bilen

[ATTACH]29477[/ATTACH]

[ATTACH]29478[/ATTACH]

[ATTACH]29479[/ATTACH]

Litt mer detaljert:

Front;

Her skal grillen "cleanes" altså pinnene i midten fjernes og eventuelt lakkes sølv.

Øyelokk skal monteres, de skal ikke være i samme farge som bilen! dette er en del av mitt hemmelighetsprosjekt i prosjektet :D

Nede på fangeren skal lyktespylerne fjernes, det skal bygges om til xenon i langlysene ihvertfall, mulig i kjørelys og.

"grillen" i fangeren skal bli omgjort til gitter og skiltet skal flyttes ned, da må det vel til endel sparkling osv for å få vekk "rammen" som er der skiltet står til dags dato.

Når bilen er blitt senket vil det muligens komme en såkalt "camino" leppe på bilen om høyden tiltaler det, men det får man bare vente å se, veiene her i Bodø er umulige så kan være ganske vanskelig med ALT for lav bil...

Frontruten skal få streamer eller nismo logo.

Sidene;

Her skal det på nye sideskjørt i bilens farge og hvite eller gule JDM blinkers.

Det skal på større felger, har vell ikke helt bestemt hvordan type felger, men 17 eller 18".

Og selvfølgelig senking og soting fra "b-stolpe" og bak.

Bak;

Her kommer det ny styling fanger og mulig større eksos, men eksos vil være gjemt uansett.

Bakrutesenker skal på, bakvisker skal bort, spoiler.

Jeg har ett håp om å flytte skiltet ned til fangeren her og, spørsmålet er om man gidder sveisingen sparkling pussing osv for å få vekk rammen skiltet sitter i her.

Innvendig;

Her skal dørtrekk customeres og forhåpentligvis reddes. (lakket svart og rød av forrige eier)

Det skal inn en ny spiller med poputskjerm, husker ikke om det var 2-din eller 1-din...

Alle høytalere og diskanter skal byttes, det skal sub i bagasjerommet. (er en der til dags dato, men ikke bra nok)

Det skal felles inn neon i dørk framme og i bagasjerom. mulig bedre belysning til selve rommet i bilen.

Paneler osv i dash skal ut og lakkeres på nytt da de har fått litt slitasje.

Det er byttet farge i lys i dash fra orginalt til blått.

Håper på å kanskje få nye seter framme og/eller få trekt om seter framme og bak i annen farge.

Vil også ha annen farge på alt av paneler osv.

[ATTACH]29480[/ATTACH]

[ATTACH]29481[/ATTACH]

-Dette var i allefall det jeg kom på i første omgang, og som sagt, så er dette ett rullende prosjekt, så ting blir gjort etter som

man får råd og får ordnet deler osv, bilen parkeres ikke permanent i en garasje til prosjektet er ferdig, mye av dette blir gjort i sommer :) oppdateringer vil bli gjort underveis som ting blir bestilt og montert osv :afro

post-69037-13804854054347_thumb.jpg

post-69037-13804854054407_thumb.jpg

post-69037-13804854054455_thumb.jpg

post-69037-13804854054496_thumb.jpg

post-69037-13804854054572_thumb.jpg

I used to be an adventurer like you, then I took an arrow in the knee...

Nissan Primera P11-144 2001 1,6L

Nissan Primera P11 1998 2,0 SRI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ATTACH]29490[/ATTACH]

Her er bilde av av hvordan dør trekkene ser ut til dags dato, håper på å få reddet og customert de :) hvis ikke får jeg få fatt på nye.

[ATTACH]29491[/ATTACH]

Voltometeret er montert opp på passasjer siden og står pent og pyntelig og peker mot fører :D

post-69037-13804854054968_thumb.jpg

post-69037-13804854055022_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke så mye som skjer om dagen, venter bare på øyelokkene som skal være ferdige til i morgen! :D (Onsdag 18.04) Gleder meg :D

Men var innom Imaas idag for å høre om priser på noe greier og fant ut at det var VELDIG dyrt :( men trenger delene i fremtiden så har opprettet en tråd på deler kjøpes :)

Det neste jeg kommer på som skal gjøres er å få kjøpt netting og div utstyr og matriell til moddifisering av frontfangeren som blir moddet i sommer! :D

Men nå trenger jeg også ett tips, til mitt "hemmelige" prosjekt og det jeg lurer på er som følgende;

Skal jeg lakkere taket, eller legge på "film"? :D og hvor får jeg eventuelt kjøpt eller bestilt det til en billig penge? :D

[ATTACH]29568[/ATTACH]

Nytt luft filter blir bestilt så fort lønninga tipper inn på konto :D

post-69037-13804854057729_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Nå ble det ufattelig lengesiden jeg oppdaterte dere her om "Brommle"

Siden sist gang har jeg fått tatt bort lyktespylerne og bestilt deksel så det ser ut som at jeg har automatiske lyktespylere som på nyere biler :D

Det luftfilteret er ikke bestilt enda *flause* men det kommer vel snart :D

atm så ligger fangeren inne til tørk da dekslene ble limt på idag! og får ligge inne i varmen til i morgen så det er fint og tørt :)

det er fortsatt ikke blitt bra nok vær her nordpå for å stå ute å montere senkesett men det kommer!

Jæjæ, kan vel fortelle om mitt "hemmelige" prosjekt, der er det snakk om å foliere panser, tak, bakrutesenker(når jeg får) og spoiler(når jeg får) i carbonfilm. dette tror jeg kan bli ufattelig rått :)

+ så er div kjøpt inn for å ordne på frontfangeren som grill osv :)

[ATTACH]30693[/ATTACH]

[ATTACH]30694[/ATTACH]

[ATTACH]30695[/ATTACH]

post-69037-13804854179993_thumb.jpg

post-69037-13804854180047_thumb.jpg

post-69037-13804854180089_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble det ufattelig lengesiden jeg oppdaterte dere her om "Brommle"

Siden sist gang har jeg fått tatt bort lyktespylerne og bestilt deksel så det ser ut som at jeg har automatiske lyktespylere som på nyere biler :D

Det luftfilteret er ikke bestilt enda *flause* men det kommer vel snart :D

atm så ligger fangeren inne til tørk da dekslene ble limt på idag! og får ligge inne i varmen til i morgen så det er fint og tørt :)

det er fortsatt ikke blitt bra nok vær her nordpå for å stå ute å montere senkesett men det kommer!

Jæjæ, kan vel fortelle om mitt "hemmelige" prosjekt, der er det snakk om å foliere panser, tak, bakrutesenker(når jeg får) og spoiler(når jeg får) i carbonfilm. dette tror jeg kan bli ufattelig rått :)

+ så er div kjøpt inn for å ordne på frontfangeren som grill osv :)

Ser bra ut, Fin bil men jeg ville lakkert øyelokka i sammefarge som bilen om jeg var deg ;)

VW Passat 2.0 TDI Variant 06
Volvo v40 1.8 01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut, Fin bil men jeg ville lakkert øyelokka i sammefarge som bilen om jeg var deg ;)

Øyelokka vil være svart da panser tak bakrutesenker og spoiler vil bli svart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Juppjupp, da fikk man litt carbonfilm i posten for noen dager siden og prøvde seg litt på å legge film på noen paneler, någenlunde vanskelige paneler å, men er fornøyd med resultatet da dette er første gang jeg har prøvd dette :)

[ATTACH]30886[/ATTACH]

[ATTACH]30887[/ATTACH]

post-69037-13804854188994_thumb.jpg

post-69037-13804854189029_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider