Gå til innhold

Chrysler Voyager 3,3 LE 96/97 - diverse problemer

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei.

Har noen irriterende problemer med min Chrysler. Noen som har tips om hvordan jeg kan fikse dette selv?

1. Viskere, Sentrallås og lys i dashbord går av seg selv. Lyset i dashbordet virker en gang iblant. Sentrallåsen går litt av seg selv, bilen låser seg opp og igjen ganske ofte. I tillegg til dette stopper ikke viskerene før et par minutter etter jeg har slått dem av. Kan dette være jordingsfeil? hvor kan eventuelt denne ligge?

2. Knappene på midtkonsollen (bakvisker, varme i vindu bak, aircondition etc,) funker ikke. Kan dette ha samanheng med det som er nemnt over? Det vanlige varmeanlegget funker. Men skrur seg på dersom jeg skrur på kjørelys.

3. Det er automatgir på bilen. Denne slurer veldig, spesielt når det er kaldt ute. Den tar først etter litt rusing av motoren. Men når motoren først har blitt varm fungerer girkassa veldig bra. Ingen øvrige ulyder. Det er ikke skiftet girolje på den på en stund, så jeg skal gjøre dette først, og se om den ordner seg. Er det vanskelig å gjøre dette selv? eller bør den på verksted? hva med skifte av oljefilteret?

takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkassa høres ut som lite eller dårlig olje. mitt tips er og bytte filter og olje, så får du se om det ikke blir bedring etter dette.

og bytte automatolja er veldig enkelt. du tar av bånnpanna på automaten, napper ut filtere, deretter er det bare og få inn det nye filteret og montere panna igjen. mener og huske det går på ca 4-5 liter olje ved et bytte.

- Dodge Grand Caravan 97 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 96 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 98 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager LE 99 V6 3.3L

- Dodge Durango 98, 5.9L Magnum SLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips bøler. Trur eg prøver å fylle girolje først.

Att viskerene ikke stopper, tror jeg kanskje kan være at jeg må ha nytt rele. Idag røyk det litt fra Bryteren der jeg skrur på lyset, da jeg skrudde av og på.. men fant ikke ut hvorfor låsen slår seg av og på, og hvorfor lyset i dashbordet (speedometer og midtkonsoll) bare funker av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av lysproblemene kan jo virke som det kan være selve hovedlysbryteren som kanskje begynner og ta kvelden. det med viskerene virker litt sånn som jeg har opplevd på både min egen og delebilen jeg hadde. at viskeren tar et par ekstra sveip etter og ha slått dem av. hva dette kan være er jeg ikke sikker på men har en misstanke om at dette ligger i selve styrer armen. er jo ganske mye som er presset inn i disse små modulene, så skal ikke se bort fra problemer her etter 15 års bruk.

sentral låsen har jeg hørt er et problem på disse bilene, men aldri fått med meg akkurat hva som pleier og være årsaken. skulle likt og finne ut av dette selv, om jeg en dag skulle få samme problem .

- Dodge Grand Caravan 97 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 96 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager SE 98 V6 3.3L (Spiker/ Delebil)

- Chrysler Grand Voyager LE 99 V6 3.3L

- Dodge Durango 98, 5.9L Magnum SLT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viskerne på Voyager går et par ganger ekstra når man skrur dem av. Ikke alltid, det avhenger av hvor mye intervalen har stått på.

Hovedlysbryteren høres gåen ut. Hadde prøvd å bytte evt låne et panel til midtkonsollen da disse kan kødde. Skyldes ofte dårlige loddinger inni der. Har opplevd ganske mye rare elektriske ting som har forsvunnet når panelet i midtkonsollen ble bytta.

Bak på dørlåsen inni døra sitter det en slags sensor som låser/låser opp bilen når du vrir om nøkkelen. Hvis bilen låser opp og igjen når du prøver å låse opp så må denne smøres opp. Har også opplevd at denne lille greia ikke har stått helt rett som den skal når nøkkeln tas ut av låsen. Dette forårsakte av og til at bilen klikket litt under kjøring. Den var vridd litt over i opplåsningsposisjon så bilen kunne låse opp dørene når jeg kjørte i fartsdumper f.eks. Har nå min 20 Voyager og har bare hatt dette problemet på en av de så denne låsen hadde nok fått litt juling vil jeg tro.

1999 Chrysler 300M 2.7 LR
2003 Chevrolet Silverado 6.6 Duramax
2009 Mercedes Sprinter 318 V6 CDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider