Niclas93 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Hei. Jeg er ny her på bruket men håpet på å få noen tips fra glade vag eiere. Har en Golf II 1,6 L stående. Orginal! Har begynt såvidt med prosjektet bl.a. nye lykter rundt om, emblemfri grill, 40/60 senk, forsterka bunnpanne, bbs replica bøttefelger har jeg kjøpt inn men mangler nye dekk, har også gammelt takstativ og rustpanser liggende. Prøver å satse på en halvveis rat-look med syk motor! Jeg har tenkt på å sette inn enten en VR6 turbo motor eller G60 turbo i min Golf II 1,6 L. Men hva er best og/eller lettest? Er det nødvendig med sportsunderstell +++ ? Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, fordi jeg vet rett og slett ikke hva som er nødvendig å legge opp og evt. modifisere. Planene jeg har lagt så langt er: - s2 dyser - t3/t4 turbo - Kvassere kam - intercooler - dump ventil Målet er 200 - 250 hk i den lille rotta! Hadde satt utrolig pris på litt feedback og tips fra noen som har peiling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Litt lesing i din retning ;) http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/277051-bygge-golf-2-vr6-rad-og-tips.html :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/142969-prosjekt-vr6.html http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/golf-2/269863-vw-golf-2-g60-turbo.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niclas93 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Tusen takk! Dette er noe for meg! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niclas93 Skrevet April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 Passer motorfestene om hverandre på 1,6 L og vr6/g60 motorn? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mondeo4x4 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, fordi jeg vet rett og slett ikke hva som er nødvendig å legge opp og evt. modifisere. Planene jeg har lagt så langt er: - s2 dyser - t3/t4 turbo - Kvassere kam - intercooler - dump ventil Målet er 200 - 250 hk i den lille rotta! Hadde satt utrolig pris på litt feedback og tips fra noen som har peiling. Jeg har ikke peil, men du har planer om S2 dyser og kam og turbo,til en ikke bestemt motor?? Jeg har tenkt på å sette inn enten en VR6 turbo motor eller G60 turbo i min Golf II 1,6 L. Men hva er best og/eller lettest? Er det nødvendig med sportsunderstell +++ ? om målet er 250 hk i en råtte med dårlig understell, kan du jo likesågodt få deg en kano med 250 hk påhengsmotor :P VR6 turbo = best ("noe" ugreit å få godkjent) G60=enklest (å få godkjent iallefall) men skal du ha S2 dyser og T3/4 turbo på denne da? Siter 08 passat blue, GII syncro, A3 1.8T, corrado g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
royterje Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 samme ka du går for så kjøp en delebil. skal du en plass for og hente motor og en annen for og finne elnettet blir du aldri ferdig og d koster dobbelt så mye. g60 er nok d som er biligst. kjøp en passat eller noe. dem er billige. men du finner jo ferdige biler til en ok pris allerede. så hvorfor finne opp hjulet på nytt eller gå over bekken etter vann? Siter golf2 syncro med 1,8 20v turbo. golf2 vr6 turbo bora 1,9tdi vw lt bilbergningsbil vw transporter tdi arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Niclas93 Skrevet April 19, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Har en g60 motor med turbo allerede på hånd, med elnett og girkasse ++ Har lyst til å beholde god bilen, er ikke ute etter ferdig "prosjekt", har lyst til å gjøre ting selv :) derfor kjøper jeg ikke en ferdig golf II G60. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.