bollefaen Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 halla! bremseklossene på høyre fram hjul på min 96' mercedes berører bremseskiva. det lager en forferdelig slire lyd og jeg lurer på hvordan jeg fikser dette problemet? kan jeg bare skur av kalipern og ta av klossene? verken skiva eller klossene er skadet, så hva koster det å få fikset eller er det lett å fikse det? takk for alle svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 16, 2012 Rapporter Share Skrevet April 16, 2012 klossen skal ligge inntil skiva. Er klossen utslitt slik at det går på stålet? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bollefaen Skrevet April 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 veit at de skal ligge inntil, men er nok kast i hjulet. noen som vet om dette går ann å fikse eller må ny skive kjøps? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 18, 2012 Rapporter Share Skrevet April 18, 2012 Bremseskiver med kast i fikses ikke, de byttes :) Bytt på begge sider og husk nye klosser når nye bremseskiver monteres :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OVS72 Skrevet April 22, 2012 Rapporter Share Skrevet April 22, 2012 Går bremsekalipperen tregt? rust rundt stempelet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Boosti Skrevet April 23, 2012 Rapporter Share Skrevet April 23, 2012 Slite kant på skiva eller en treg kalipper. Kjøp deg et rep kit til kalipperene og gå overe disse. Bytt skiver og klosser, ikke dyre greien det. Siter Kvalitetsbevisst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bollefaen Skrevet April 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2012 var bare noe rust på stemplet og noe som hadde havnet mellom klossene og skiva Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg