Gå til innhold

tips til legging av sotfilm?

Ranger emnet

kenneth2861

Anbefalte innlegg

noen her som har peiling og tips til og legge sotfilm selv med et greit resultat?

har tidligere prøvd noen ganger får ikke bort alle luft bobler og har stort sett aldri blitt veldig bra, men ser jo også det er noen som får det helt 100% bra, men skjønner ikke hvordan noen spesielle triks eller noe man må passe på og gjøre i rekke følge?

har jo vasket rutene grundig først osv. og opplevd at bakruten må tas i 2 omganger for en så stor film på en gang blir som regel bare krøll etter min erfaring. tips?? :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, karnskje prøve d da, fikk du bort alle boblene eller? hvordan såpevann brukte du? rart spørsmål men bare opplevd at med salo så henger ikke filmen da bare sklir den av igjenn og limer seg ikke godt fast.

tips til bakrute og? har erfart at det er så si umulig og ta den i en smell og få det bare har tidligere måtte dele den i 2 og ta halve av gangen, men ble nå ikke helt 100 for det da. men prøve d du sa da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bort alle boblene ja, tok ut siderutene på en gammel corolla jeg hadde :)

Om den bare sklir av så har det blitt brukt for mye såpe i vannet, jeg brukte bare noen få dråper zalo i en spruteflaske, var nokk det ;)

Det burde gå å få lagt på hele bakruta, er jo folk som legger på husvinduene sine med perfekt resultat ;)

Er noe DRIT å legge på bakruta... Har du stv så tar du av luka, da blir det mye enklere.

1988 Omega A 20Seh turbo - Megasquirt

''The one who shall be last...

Will be sideways and smiling!'' :D

monstergarasj på Instagram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruta på C4 har ett stort areal så når jeg en gang i tiden la film på min C4 Avant måtte jeg ta bakruta i to omganger.

Anbefaler deg å bruke god tid og kutt til filmen med ca 2cm ekstra hele veien rundt før du legger den på ruta innvendig.

Bruker du for mye zalo så vil den ikke sitte, noen dråper er nok.

Ikke spar på vannet når du gjør dette, blir lettere hvis den er skikkelig våt.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om vinduet buer litt så kan du bruke varmepistol til å tilpasse filmen bedre.

Legg filmen på utsiden først. Skjær til filmen så den passer. Gjerne med 2-3cm ekstra. Da vil du se at solfilmen ikke ligger helt inntil ruta. Bruk da varme pistolen (lav varme, 150 grader ca) mot solfilmen. Da vil du se den krymper mot ruta. Dra så ut rynkene med nalen som følger med.. Gjør det til filmen ser greit ut. Riv så av det ene laget, og legg filmen på innsiden av ruta der du skal ha den. Da vil filmen ha samme form som ruta, og det blir mye lettere å få bort luftlommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider