Gå til innhold

diskant og forsterker problem

Ranger emnet

Normannj

Anbefalte innlegg

Heihei!

Sliter litt med montering av lyd i bilen.

Sony stereo, focal 165kr og mosconi as.100.2.

problemet er: f�r ikke lyd fra diskantene. Pr�vde og kj�re alt p� spilleren og da funket alt fint, men kj�rer jeg gjennom forsterkeren funker bare mellomtonene.

noen som har peiling p� hva som skjer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis er det med innstillinger på forsterkeren?

Korleis er det med innstillinger på delefilterene?

Du bruker rette innganger og utganger på forsterker og delefilterene?

Bilder er alltid greit.

har skrudd på det meste av innstillinger men, ingen forandring. Alt skall være koblett rett, har gått over alt minst 20 ganger, finner ingen feil. Skal prøve å få tatt noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel antagligt velge biamping på delefiltrene. Viss det er valgt vil du berre få lyd på eine av dei 2 høgtalerene når du berre har koblet til eine inngangen på delefilteret.

So bilder av innstillinger på forsterker og delefiltrene hadde vært fint.

Kva slags spiller har du?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur ikke det er noen subutgang på den. spilte gjennom delefilteret nå og når jeg testa på spilleren ja.

Så, det må jo være forsterkeren som feiler.

prøvde med forskjellige innstillinger på delefiltrene, ingen forandring.

Spilleren er en Sony, usikker på modell.

Her er noen bilder, lett me know om dere trenger fler.

post-68289-13804854061734_thumb.jpg

post-68289-13804854061547_thumb.jpg

post-68289-13804854061641_thumb.jpg

post-68289-13804854061688_thumb.jpg

Endret av Normannj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småe bilder. Eg klarer ikkje å sjå teksten når eg forstørrer dei.

Du har ikkje nevnt kva slags innstillinger du har på forsterker og delefilter. (det har eg spurt om før)

Er greit å vite kva slags spiller du har. Billige spillere med berre 1 linjeutgang har ofte på lavpassfilter. Det er for at det oftast blir kobla til sub på utgangen.

So har du forskjellige filter på forsterkeren som kan føre til at diskanten blir so dempa at du ikkje høyrer den.

So har du litt innstillinger på delefiltrene. Her er eg litt usikker på kor avanserte dei er. Eg får sjekke om eg finner litt om dei.

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier seg selv her at du har gjort en feil et sted, enten med instillinger eller med feil utgang på spiller, alt går gjennom delefilteret til høytalerene dine og om du da flytter høytalerkabla fra spiller til forsterker skulle diskantene fortsatt spille, så lukter er lowpass filter her et sted

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider