Gå til innhold

motorbytte..HJELP!

Ranger emnet


volvo242TIC

Anbefalte innlegg

Originally posted by Mambo

veivstang = råder :P

 

du bruker ord som står i læreboka :P

Har egentlig alltid lurt på hvorfor mange kalder veivstenger for råder:)

Jeg sier veivstang, fordi det er litt mer internasjonalt:p I Sverige sier de Vevstakor eller noe sånt, og de skjønner kanskje hva en veivstang er, men sier man råder til en svenske, skjønnern nok ingen ting.

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da har jeg begynt å fikse motor...fikk kjøpt meg en blokk med innmat,uten topp osv (b230,fra 94) og fikk med en annen 2.3L maskin turbo på kjøpet...1500,- ja jeg kjente typen :D

 

men på den 94 blokka står det B230...ser ikke noe om dette kan være en FT osv..ifølge han jeg kjøpte den av er det en turbomaskin..hvordan ser jeg det? var forøvrig ikke noe retur i bunnpanna på denne,så flytta over bunnpanna fra den andre motorn jeg fikk med...

har en topp liggende, som det står

"1000 160" på...er dette en 160 topp? funker det brukbart å bruke denne på den blokka jeg har fått meg??

måla sylinderne i de to motorne, i B230 (94) var de på 9,5cm og i den andre på 9,2cm...funker det å ta den 160 toppen fra den andre motorn på B230'n?

 

hjelp!

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by volvo242TIC

da har jeg begynt å fikse motor...fikk kjøpt meg en blokk med innmat,uten topp osv (b230,fra 94) og fikk med en annen 2.3L maskin turbo på kjøpet...1500,- ja jeg kjente typen :D

 

men på den 94 blokka står det B230...ser ikke noe om dette kan være en FT osv..ifølge han jeg kjøpte den av er det en turbomaskin..hvordan ser jeg det? var forøvrig ikke noe retur i bunnpanna på denne,så flytta over bunnpanna fra den andre motorn jeg fikk med...

har en topp liggende, som det står

"1000 160" på...er dette en 160 topp? funker det brukbart å bruke denne på den blokka jeg har fått meg??

måla sylinderne i de to motorne, i B230 (94) var de på 9,5cm og i den andre på 9,2cm...funker det å ta den 160 toppen fra den andre motorn på B230'n?

 

hjelp!

 

Bare å se etter tur/returhull til olje til turboen...

alle volvo 2,3 liters motorer(rødmotorn) har 96mm i borr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår