Steindalen Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Hei Audier... Jeg har en A6, 2.6 96 modell som har endel olje lekkasje bak på venstre side av motoren (oppe). Jeg håper tegningen kom med? Hvordan kan man bytte den bakre, er det bare å "trekke" den ut, og presse inn den nye? Jeg kommer ikke til der de er, og får sett på nært hold hvordan det ser ut, om de ligger utenpå, eller må demontere noe ytterligere?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 19, 2012 Rapporter Share Skrevet April 19, 2012 Tetningsringene er presset inne på lik måte som de framme bak kamdrevene. Borr et lite hull i de, et på hver side, skru inn to skruer og trekk de ut. Etterpå settes nye inn med olje og bankes jevnt inn på plass. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet April 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Takk Q ! Har du en kort og grei demonteringsbeskrivelse? Hva må gjøres for å komme til den/de som er på baksiden av motoren? Har du forresten delenummeret på tetningsringene? og flere tegninger slik som du har vist :-D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Delenummer 068 103 085 E (47x10mm). Har beklageligvis ingen demonteringsbeskrivelse til deg. Du er sikker på at det ikke er fra toppdekselpakningen det lekker? Er meget sjelden det lekker fra tetningsringene på kammen(e). Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet April 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Takk igjen... Er aldri 100% sikker på noe... Det lekker mulig fra toppdekselpakkningen også. Men av det lille jeg ser, ser det ut som at det kommer derfra. Men når det blir varmere enn 0 grader i lufta skal jeg utforske litt mer... Litt trangt å komme til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg