Gå til innhold

Witch sin Chrysler Stratus

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

lokal vhrysler forhandler jah, hehehe. tror ikke jeg har det. finner ingenting på ebay eller rockauto, men fikk svar fra maldalimport. de skulle ha 598,- stykket. orginale vel og merke. så får se om jeg gjør det eller ei.

 

Skulle de bare ha 598 kr stk for bremseskjold?? Koster 1 800 på forhandlerne i Tr. heim! Tror jeg skal slå til på det tilbudet, sånn som mine bremskjold ser ut! :L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har helgen vært og tid for oppdatering. Skulle jo bytte bremseskiver og klosser, og batteri. Fikk en kompis til å hjelpe meg, siden han kan mere om bil enn meg. Skifting av delene bak gikk fint. Men ser at jeg må kjøpe nye bremsesko til håndbrekket....hehehehe. De faller fra hverandre og det ser ikke videre bra ut.

Fikk bytta batteri og kom til skivene foran. Og jadda, de jeg hadde fått, etter å ha nevnt reg.nr på bilen min fikk jeg feil størrelse.... fint. Så de må byttes. Håper å få gjort det i morra.

Men bremsene bak ser ihvertfall bra ut. Jeeeey :) Nå mangler det bare å gjøre ferdig anlegget også, og sette inn nytt tåkebaklys. Hurra :)

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppdatering igjen. På tirsdag skulle jeg kjøre en kompis til Hokksund. Da jeg kjørte hjemmefra tidlig på morgenen merket jeg at lampa til håndbrekket lyste, selvom håndbrekket var helt nede. Tenkte at det sikkert var fordi den var så dårlig og slitt, så kjørte og plukket opp kompisen min. Fra ham og til Hokksund skulle han få kjøre, siden jeg var så trøtt. Da vi hadde kommet oss forbi Oslo nevnte han at bremsene virket dårlige. Jeg tenkte at det sikkert var fordi vi hadde byttet bak, og tenkte ikke mere på det. Men da jeg skulle kjøre tilbake, merket jeg at det nesten ikke var noe bremsekraft i det hele tatt. Men når jeg pumpet bremsen ble pedalen hard, og tenkte "at da var det sikkert greit". Da jeg hadde kommet meg til Karihaugen (kjørte i 60 hele veien, og lå bak en trailer med ekstra lang avsatnd imellom for sikkerhetsskyld) måtte jeg på dass og stoppet på en bensinstasjon. Og da merket jeg at det lukta skikkelig svidd. Og fant jo fort ut at det var min bil som var den skyldige. Ringte samboeren (som ikke tok telefonen) og ringte broren hans og forklarte problemet. Det endte opp med at jeg kjørte til Steinar Stolen (amerikanske bildeler, lørenskog) og parkerte der. Fikk bytta skivene mine foran, til 14", så nå var de i riktig størrelse. Kjøpte også delene til bremseskoen til håndbrekket og monteringssett. Og så ble jeg plukket opp av svigerbror, og lot bilen stå.

Der ble jeg "tvunget" til å jobbe, og klemte armen min mellom to digre steiner.....

Etter jobb hentet jeg og samboer en bilhenger fra Statoil Kjeller, og kjørte til Steinar Stolen, festet bilen og kjørte til min mekaniker-kompis i Eidsvoll. Der fant han ut at kalipene mine bak hadde sprekt fordi de var porøse og det ble litt "trangt" med nye freshe klosser...

Så nå har jeg kjøpt nye kalipere bak, og må opp til Eidsvoll igjen og levere dem idag.

For en forderlig dag det var :D

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke rørt caliperne, nettopp fordi jeg kan svært lite om bremsesystemet i en bil... hehe. Greia var vel at stemplene i caliperne ble ødelagte siden de var gamle og man satte inn nye bremseklosser og skive. så vet ikke jeg. bremsevæsketanken var jo tom, hehehe. I begynnelsen fikk jeg pumpa pedalen, men på slutten var det lite "futt" igjen. hehehehe.

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo være mulig å skifte klosser og skiver uten at caliperene blir ødelagt. Hvis bremsevæskebeholderen var tom så må du ha en lekkasje en plass. Bremsesystemet er et lukket system og det er kun slitasjen på klossene som påvirker nivået.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ihvertfall bilen kommet hjem, med nye skiver og klosser foran og bak, nye calipere bak og nye bremsesko til håndbrekket. Deilig :)

Bremsevæsken spruta ut gjennom der stemplene sitter i caliperen. visstnok. Men detta kan jeg jo ingenting om, så du har nok rett i alt du sier :D

Chrysler Stratus LX, 2000, 2.0l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høres ut som du har fått luft i systemet da. Luften utvides når den blir varm og kan presse stemplene ut. Når du kjører med bremsene "inne" utvikles enda mer varme. Varmen ødelegger pakningee til stempelet og det blir ikke lengre tett, som igjen resulterer i at bremsevesken spruter når du trør på bremsene. Lukten du kjente var nok av varme bremser, hadde du kjent på felgen hadde du nok kjent at det var ganske varmt der. Min teori om hva som kan ha skjedd iallefall ;) Men nå har du fått det fikset så, selv om det nok kostet noen kroner i nye calipre og klosser.

 

Ett tips hvis man føler noe er rart med bremsen er å stoppe å sjekke det ut så fort man merker noe feil. Kjenn på felgene om de er varme, og sjekk nivået av bremsevæske i beholderen. :) Kjedelig å kjøre på noen fordi bremsene ikke virker :P Også kan man spare seg en dyrere verksted regning om man er tidlig ute.

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår