Gå til innhold

Potta ligger å donker mot bakakslingen

Ranger emnet

kimoajajaj

Anbefalte innlegg

Originally posted by kimoajajaj

Jeg har simons effektanlegg på min 16V, og ettersom jeg forstår så er det et kjent fenomen at disse ligger å slår mot bakasklingen...

Noen som vet om en "riktig" måte å fikse dette på?..

Kan jo ikke være så vanskelig, bare å legge noe i mellom?.

Tipper nå i første omgang at du har litt problemer med å forklare at du har en bakasling i det hele tatt..... ;) Men i den grad potta dunker så er det eneste som er godt nok å kjøpe noe ordentlig gummi å feste den i... Er det en uoriginal potte (eks:SSprint) så bør det ha fulgt med en brakett for å feste den slik at den henger høyt nok......

EDIT: Simons ja..... Leste signaturen din nå..... Da vet jeg ikke men på Supersprint sine så følger det med ny brakett til å feste den i slik at den kommer litt annerledes oppi der.... Det nytter ikke å legge noe i mellom da alt er i bevegelse hele tida.... Blir bare jalla......

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det samma problemet! Men det er ikke potta som slår neddi,det er røret som går over bakakslingen ;)

Tenkte på å stripse (eller noe i den duren) fast en gummikloss eller lignende på bakakslingen,der hvor røret slår neddi,men så begynte jeg å tenke på at røret blir jo ganske varmt,så det er kanskje ikke så lurt å bruke gummi?? Har 2,5" hele veien,så røret er jo ganske mye tykkere enn det originale..

Hadde litt problem med det samma før jeg bygde det nye anlegget,men det skulle betydeligere mer til før det tok neddi.. Nå er det nok med en liten hump på veien.. Ganske irriterende.. !!

Noen som har tips eller tricks??

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ja montro hvor jeg finner bakakslingen på golfen min ;)

Hmm, tror du det ville nytte? må jo få tak i noe mindre fleksibel gummi, men har på følelsen at det kommer til å donke fordet..

så det går altså ikke ann å kjile noe i mellom potta og der den donker?

Når jeg sier potta så mener jeg liksom selve røret :)

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

Har det samma problemet! Men det er ikke potta som slår neddi,det er røret som går over bakakslingen ;)

Tenkte på å stripse (eller noe i den duren) fast en gummikloss eller lignende på bakakslingen,der hvor røret slår neddi,men så begynte jeg å tenke på at røret blir jo ganske varmt,så det er kanskje ikke så lurt å bruke gummi?? Har 2,5" hele veien,så røret er jo ganske mye tykkere enn det originale..

Hadde litt problem med det samma før jeg bygde det nye anlegget,men det skulle betydeligere mer til før det tok neddi.. Nå er det nok med en liten hump på veien.. Ganske irriterende.. !!

Noen som har tips eller tricks??

Tviler på du når noe soltemperatur på en GL med 2,5", men det virker jo litt jalla å gjøre det halvgjort. En mod på opphengene deres gjør jobben.

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstra-feste? Klype rundt røret op festa i karossen over liksom..

Har tenkt på å kile noe mellom,slik at det ikke slår neddi,men da er d jo det at det eventuelt vil få en knekk hvis man treffer en skikkelig dump? Vet da faan hva som er det ideelle her,men det ekstrafestet hørtes jo forsåvidt greit ut.. ??

Dette blir sikkert enda en laang thread,du er flink til det kimoajajaj:D :D

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by GolfG60Syncro

Tviler på du når noe soltemperatur på en GL med 2,5", men det virker jo litt jalla å gjøre det halvgjort. En mod på opphengene deres gjør jobben.

----------------------------------------------------

Heheh,soltemp når jeg nok ikke,men litt kjipt hvis gummien begynner å smelte utover alt liksom... Halvgjort er absolutt ikke tingen!!

Ja,mod gjør sikkert susen,men det er ganske trangt å ligge under bilen,men bakre demper på panna å slikt.. Men får det sikkert til med litt hjernetrim..

(Må få si til mitt forsvar at jeg kjører faktisk fra enkelte GTi'er som går i distriktet :D :o )

- 85 VW Golf G60 8vT

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte patentbånd på min 2'er da jeg hadde den... Funka fint som faen det, med mindre du driver med grusrally etc. Hvis ikke henger det som bare det..

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg ble egentlig litt rystet når jeg oppdaget at hele eksosanlegget mitt bare var ankra opp med gimmi-dritt, driten blir gammel å morkner opp & sprekker, ser for meg at jeg på en gylden fredag på vei hjem, mister potta og så blir alt bare helvette når mors kjøttkaker står på bordet hjemme.. :rolleyes:

:rolleyes:

Det kan vell ikke gjøre så mye skade å bare feste den svingen på potta som går over bakakslingen(hehe) med noe annet enn gummi, fks. patent bånd. Nå skal det sies at patent bånd skal jo ikke bøyes mye fram&tilbake før det brekker, men det er absolutt verdt et forsøk, jeg vil ikke høre andre donk enn di fra stereoanlegget.

Er nå man skulle hatt en bokk å hatt bilen opp på, en del enklere å holde på med slikt da, men jeg får vell prøve uten.

Hva kan man evt. feste patent båndet med? Er det noen skruer under der som jeg bare kan ta ut å hekte patend båndet på?.

Eller må jeg fra med karosseriskruer å den slags?.

Jeg må uansett under der for når jeg var på eu kontroll så sa han at jeg godt kunne smøre på litt maling på bremserørene for å hindre rust..

Jeg overhørte noen folk her en dag som prata om en GTI "fy faen du må ikke kjøpe simons, jeg måtte bytte mitt pga. at det lå i imot bakakslingen" :) faen heller må da vell gå ann å finne en løsning på dette.

VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bandt bare båndet rundt det festet som potta skal sitte i, og stramma til no jævlig... Blei fint det.... Hang hvertfall på plass og slapp at det lagde lyder..

Problem solved

2010 Peugeot 207 Feline (nr. 41/80) 1.6 HDI

x- 2003 BMW 316i Touring | x- BMW 318i Cab 92' | x- Ford Sierra Cosworth 4x4 90'| x- VW Golf GL 89' | x- Ford Sierra 2.0iS 86' | x- Ford Sierra 2.0CL 87'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kimoajajaj

Fy feite !!

Fikk nettop svar på en prisforespørsel på et komplett Supersprint anlegg med grenrør og hele pakka, kosta jo "bare" 15950,-

GEES!

hehe.. grenrøret i seg selv koster vel nærmere 8 k +/- eller noe:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hedde det samme problemet på min bil. løsningen min var å ta masse aluminiumsfolie (sidan den tåler masse varme) bretta den i ein firkant som var ca 15 x 10 cm og ca 1cm tykk og festa dette med rustfri slangeklemme. dette fjerna donke lyden og eg vart fornøgd.

å festa den med eit ekstra feste er også lurt.

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider