Gå til innhold

Høyttalere begynte plutselig å "skurre", er ikke sprengt.

Ranger emnet

larsen94-

Anbefalte innlegg

Hei ;)

Har en Golf 3, som jeg for tiden bygger anlegg i. For noen mnd siden kjøpte jeg basskasse med forsterker(2500W rms) og ny spiller til bilen (Kenwood). Satt så i to 6*9 i hattehylla, og brukte orginalhøyttalere foran.

Dette har fungert veldig bra i snart 2 mnd, frem til i dag. Nå har det plutselig begynt å "skurre" i alle

høyttalerne (ikke sub). Det skjer når jeg spiller høyt, og helst når det kommer lave frekvenser. Det kommer da en skjerendes, knitrende lyd.

Skjønner ikke hva dette kommer av, og har prøvd å bytte høyttalere, noe som ikke hjalp. Har også sjekket ledningene, men vet ikke om det kan være noe galt inne i selve spilleren? Er litt rart siden den er nesten ny, og jeg ga over 2000 for den XD

ps: Alle fire høyttalerne er koblet rett i spilleren.

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alle koblingene 100% da? Ikke noe tyggegummi og teip-løsninger? Hvis det er 2500 reèlle watt, så har ikke høyttalerene dine (som er koblet til 4x20w) sjangse til å holde følge med suben, og du spiller helt sikkert med forvrenging, noe som igjen kan skade spilleren. Hvilken sub og forsterker er det snakk om?

Ps: det blir vel litt feil å si at dette fungerte veldig bra, iom at du har høyttalere i hatthylla sammen med sub baki. For hva tror du skjer med 6x9" når du fyller bagasjerommet med trykk fra suben? jo, de påvirkes av trykket og sliter med å spille som de skal. Du kan jo prøve å koble fra ledningene til 6x9" og spille så høyt du pleier, så ser du på membranen i 6x9" og ser hvor mye den da beveger seg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider