Gå til innhold

Bytte ventilløftere polo 1,3 1995

Ranger emnet

theflonert

Anbefalte innlegg

Hei bilen har i det siste begynt å tikke veldig. Den tikker selvom bilen er kald eller varm

Jeg førstår det sann at jeg må ta bort Regreim og kam for å ta de ut? Hvordan tar man de ut ? Har lest at man bare kan dra de ut når kammen er ute?

Kan man starte motoren uten dekselet på toppen for å se på ventilløfterne om de er ødelagte?

Kan man isåfall reparere disse selv eller må man kjøpe nye?

Ps. Byttet clutchvaier igår og nå er ikke clutchen lenger "slapp" men den tar veldig langt ute. Vil det si at den er slitt eller må man lufte clutchen?

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en tråd om dette her --> Skifte hydrauliske ventilløftere på div VAG.

Er ikke en 1.3 Polo, men prinsippet er det samme. Motor må ikke startes uten toppdekselet på og tilskrudd, ellers vil det flyte olje ut over alt. Løfterene kan ikke repareres, man kjøper nye.

Om clutchen tar langt ute så kan det skyldes slitt lamell. Er vel selvjusterende vlutch på din, sjekket dette?

Mekanisk clutch (med wire) kan ikke luftes, dette gjør man kun på hydrauliske systemer :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget en tråd om dette her --> Skifte hydrauliske ventilløftere på div VAG.

Er ikke en 1.3 Polo, men prinsippet er det samme. Motor må ikke startes uten toppdekselet på og tilskrudd, ellers vil det flyte olje ut over alt. Løfterene kan ikke repareres, man kjøper nye.

Om clutchen tar langt ute så kan det skyldes slitt lamell. Er vel selvjusterende vlutch på din, sjekket dette?

Mekanisk clutch (med wire) kan ikke luftes, dette gjør man kun på hydrauliske systemer :)

Tusen takk for en veldig bra guide :). Men er ventilløfterne løse? Er de bare å ta ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider