Gå til innhold

ulyd ved svinging

Ranger emnet

olga_

Anbefalte innlegg

2.3 aar

Etter at jeg satt på orginalfjærer, støtdempere og skiftet fjærbeinslager har en merkelig lyd oppstått når rattet dreies.

De første dagene merket jeg ingenting. Men nå blir lyden bare verre og verre. Det høres ut som jeg kverner pepper når rattet dreies til venstre eller høyre. Kun stillestående eller lav fart.

Jeg hører ingen lyder når jeg kjører på jobb om morgenen. Men når jeg er ferdig for dagen og skal kjøre hjem, er lyden der fra med en gang jeg starter opp.

Hjelp?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro tilbake til verkstedet som gjorde jobben. De fant ikke ut av det. Eneste de gjorde var å skifte servoolje og en regning på 1300 kr.

Siden jeg selv hadde med bildeler fra norsk bildelsenter, vil de ikke gjøre mer for å finne kilden til denne ulyden.

De mener det er dårlig kvalitet på bildelene fra norsk bildelsenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 100 prosent sikker på at det er noe med fjærbeinslager.

Hvorfor er det ikke noen lyd når bilen har hvilt seg over natten?

Da virker bilen lett å fin på styringen. Etterhvert som bilen er i bruk blir lyden verre. Rattet virker også tyngre å dreie.

Det er en knirkelyd, masse små smell....

Blir så dumt å dra til verkstedet å be dem bestille nye lager og skifte på nytt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Ett tips... i utgangspunket kan det egentlig ikke være så mange alternativer til ulyden.

Så "fjærbeinslageret" er det kanskje?

"Dårlig forklaring fra meg"..

Det er ett rundt plast lager som sitter på toppen av demper/fjæring festet.

For å bytte dette må du atter en gang ut med hele fjærbeinet, og ta bort fjæringene.

Klarer du å høre hvor ca lyden kommer i fra?

Du finner deler UTROLIG billig på nett fra Tyskland hos http://www.car-bock.de.

Sjekk prisene !! Feks en drivknute: Kr 315,- inkl mva!! men da kommer frakt og tollavgift på ca 200,- i tillegg.

Så det lønner seg å handle flere ting samtidig.

Jeg har kjøpt ALT nytt til min A6 til en latterlig lav pris !!

Lykke til !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider