ThomasE220 Skrevet April 24, 2012 Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 Heisann! jeg har akkuratt kjøpt meg en Audi A6 1.8 20V 1996 modell. Da jeg overtok bilen, så fungerte ikke tankmåleren, den gikk bare helt til topps, har byttet tankarmatur med flotøren, flotøren fungerer 100% da jeg testet det i bilen den sto i før jeg skrudde det ut. Er det noen som har peiling på hva det kan være? Har også tatt ut speedometeret, klarte ikke og se noen dårlige loddinger. Hjelp tas i mot med stor takk !! dukenukem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet April 24, 2012 Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 kan de vere instrumentmålern som er kaputt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE220 Skrevet April 24, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 kan de vere instrumentmålern som er kaputt? Jepp, har vært inne på tanken, men er det en vanlig feil på audiene eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet April 24, 2012 Rapporter Share Skrevet April 24, 2012 e ville ha prøv å bytta måler og sett om de er der feilen kan vere. slik målera vare ikke evige... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 kan være nåla som sitter fast, instrumentskivene pleier å flasse etter mange år, og da kan filmen bøye seg oppover mot nåla og stanser den. Ellers kan du bytte bensinmålerinstrument-ting.., det er kanskje enklere :) Omtrendt hele instrumentet er modulært, dvs at du kan bytte ut alle målerne uavhengig av hverandre :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE220 Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 kan være nåla som sitter fast, instrumentskivene pleier å flasse etter mange år, og da kan filmen bøye seg oppover mot nåla og stanser den.Ellers kan du bytte bensinmålerinstrument-ting.., det er kanskje enklere :) Omtrendt hele instrumentet er modulært, dvs at du kan bytte ut alle målerne uavhengig av hverandre :) Har nå byttet armatur og instrument, problemet er der fortsatt.. Prøvd også og OHME armaturet, den gir forskjellig utslag om jeg endrer på pinnen... Flere forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
forgot10 Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 brudd på ledningene et sted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 27, 2012 Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Ledningen mellom bensinmåleren og instrumentet ligger til jord ett eller annet sted, evt i selve instrumentpanelet. Mål mellom jord og ledning ut fra giver og du vil måle 0 ohm. Om ikke er feilen i instrumentpanelet Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasE220 Skrevet April 27, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2012 Ledningen mellom bensinmåleren og instrumentet ligger til jord ett eller annet sted, evt i selve instrumentpanelet. Mål mellom jord og ledning ut fra giver og du vil måle 0 ohm. Om ikke er feilen i instrumentpanelet Takk Quattro 73, batteriet gikk flatt isted, så da skal jeg ut og prøve det enten senre ikveld eller morgen tidlig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg