fredaern Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Jeg får begynne med at jeg er helt ny på dette forumet så må prøve meg fram litt Jeg har et spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg har en Toyota RAV4,2001 mod. 2 liter bensin. Den tikker en del i motoren når den er kald,når det er vinter og kuldegrader tikker den veldig når den er kald. Jeg må kjøre en god stund føre tikkingen roer seg. Jeg antar at det er ventiltikking. Jeg har tenkt til å fylle på sånn motorrens å skifte olje og filter for å se om det kan hjelpe. Er det noen her som har noe erfaring med dette? Fredrik fredaern@hotmail.com Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet April 25, 2012 Rapporter Share Skrevet April 25, 2012 Kan være for tjukk olje på den slik at det tar lang tid før den smører skikkelig. Bruk 10w40. Ta gjerne en motorrens ja, med påfølgende oljeskift. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet August 28, 2012 Rapporter Share Skrevet August 28, 2012 hadde samme problem på min bil, skift olje til riktig viskositet og motorfluch hadde ikke vert de dumaste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg