Steindalen Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Hei dere ... Jeg trenger ett tips om hva som bør byttes av foringer etc framme på bilen min. Jeg har byttet "alt" men likevel er det en en "hærslig" lyd ved kvasse telehiv. Liksom at demperen "slår nedi", selv i hastighet rundt 60-80 km/t. Det dunker litt også hvis det er små humper eller ujevn vei på feks parkeringplass. Ting jeg HAR byttet. [*]Dempere [*]Fjæringer [*]Fjærbeinslager [*]Foringer i toppen av fjærbeinslager og i motorrommet. [*]Endeledd [*]Bærearmer, og foringer til denne. [*]Foringer til stabilisator stag. [*]Hjullager [*]Bremseskiver og bremseklosser. Alle tips tas imot med takk ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Da gjenstår de fire foringene i subrammen. De to bakre er meget enkle å skifte de to fremme må presses ut og inn. Nr 16, 18 og 19 på bildet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steindalen Skrevet April 26, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Takk !! Har hatt mistanke om disse... De fremre... må subrammen av bilen, eller klarer man å bytte disse med å senke rammen litt ned. Hva slags verktøy er evt anbefalt? Har du delenummeret på disse? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 26, 2012 Rapporter Share Skrevet April 26, 2012 Subrammen må løsnes og senkes noe uansett hvilken foring man skal skifte i den. De bakre er skrudd fast mens de fremre må presses ut. Sitter ikke noe særlig så en hvilken som helst tres kan brukes. Slitte foringer i subrammen merkes spesielt på slark og gnissing når man gir gass eller slipper gassen, spesielt på 1. gir. Delenummer 16: 4A0 399 415 B Delenummer 18: 4A0 399 419 Delenummer 19: 4A0 399 420 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg