Gå til innhold

Hvordan ta ut gulvteppe? (Fuktproblemer)

Ranger emnet

forgot10

Anbefalte innlegg

Jeg har motsatt spørsmål..:-)

Dreneringen til takluken er åpne, det er 1 på hver side de kommer ut bak framhjulene.

Men hvor er dreneringen for vannkassen (er vannkassen den som er under panseret, og ligger over batteriet og viftemotoren)

Det kommer inn vann hos meg når jeg spyler vann på området frontruten. Jeg kan se at det kommer inn vann når jeg tar bort dekselet foran framdør og under hanskerommet. Det er noen ledninger der, og dermed noen små hull i "chassiset". Men jeg finner ikke ut hvorfor det kommer inn vann der..

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei

Har noen funnet ut årsaken til vannet??

Jeg åpnet dørkmatta i går og da bilen sto i en nedoverbakke kom all vannet som var i "baksetet" fram..

Det ble ganske mye vann på dørken... noen liter tømte jeg ut.. pluss at det ligger nok noen liter vann i dørkmatta.

Det er "heldigvis" helt rent og klart vann, så det skaper ikke noe lukt enda..

Forslag?? Er snakk om Audi A6 1996 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener drenering "inntakene" er på bak i takluken på hver side. Uttaket er ca bak forskjermene. Tøm vann ved siden av takluke, og etter en liten stund burde du se at det renner vann bak forskjermene.

Jeg sliter fortsatt med hvorfor det kommer inn vann i min bil, er ganske mye vann på dørken, det er snakk om liter..gjennom en vinter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt tett rundt dørene?

Er det Avant, de har lekasjeproblem ved sidebakrutene, vann renner inn og du kan kjenne fukt i sidelommene i bagasjerommet, men den vannen blir drenert via luftehullene bak.

Vannkassen er tom for vann? Jeg sjekket min bil her om dagen, og da så jeg 2 dreneringshull i vannkassen, med gummibjelg eller hva det nå heter. De tettes fort..

Sjekk også gummibjelgene/proppene i hele torpedoveggen. Skal være en del propper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei.

Vannet kommer inn oppunder hanskerommet... ca i nerkant av frontruta på høyreside.

Men jeg vet ikke om det er ruta som lekker, det kommer inn vann når bilen står i ro... og når det regner...

Har på følelsen at det tørker opp når jeg kjører, blir tørrere på dørkmatta. Men det kan ha sammenheng med luften fra varmeanlegget...

Men det virker som at det kommer inn mer vann når bilen står i ro, og det regner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider