Gå til innhold

1.8T problemer(dirring)!

Ranger emnet

Tempted

Anbefalte innlegg

Heisann! For en liten stund tilbake begynte bilen min å "dirre" i det jeg gidd på og værre har det blitt.

I det det blir noe motstand i bilen så er det nesten som den går i nødmodus... Noen sier det kan være tenningsproblemer og andre sier ditt å datt.

Er det noen som har hatt lignende problem?

Gir jeg jevn gass men ikke for mye så funker det helt greit, men i det jeg tramper litt hardere så begynner det.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

N75 ventilen din kan det være, men da skulle det kommet opp under diagnose.. ellers kan det være lokket til eksoshuset på turbon som ikke åpner seg helt..skjekka om spjeldet åpner seg skikkelig?sett om noen kontakter ved luftmassemåleren har irra?ulyd i motor/insug når du gis gass?

Har sjekka alt av kontakter men de er helt fine - Glemte å si at dette er værst når motoren er varm... Alle ventilene er også sjekket så de er det ikke.. Har byttet tennplugger - testet nye coils men det var ikke noe suksess...

Er heller ikke noe ulyder =( Har ikke sjekket lokket til eksoshuset enda så det får jeg vel gjøre.... Tror du/dere det kan være tenningsmodulen?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du analogt multimeter? såfall så kan du jo måle lambdasonde. mener den skal pendle mellom 0,3-0,8v. Men også denne burde du fått feilmelding på ved diagnose. Men går den fint når motoren er kald? bilen min A80 2,0E gikk som den skulle på kald motor , men så fort lambda nådde driftstemperatur så fikk jeg ikke opp turtall + masse ettertenning. Jeg fikk ikke opp feilmeldinger før feilen førstes oppsto , altså null feil ved kald motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du analogt multimeter? såfall så kan du jo måle lambdasonde. mener den skal pendle mellom 0,3-0,8v. Men også denne burde du fått feilmelding på ved diagnose. Men går den fint når motoren er kald? bilen min A80 2,0E gikk som den skulle på kald motor , men så fort lambda nådde driftstemperatur så fikk jeg ikke opp turtall + masse ettertenning. Jeg fikk ikke opp feilmeldinger før feilen førstes oppsto , altså null feil ved kald motor.

Bilen går fint når motoren er kald ja - Skal få taki lambda så fort jeg har mulighet til det å se om det an være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider