Synspeckter Skrevet April 28, 2012 Rapporter Share Skrevet April 28, 2012 Når jeg triller, gjerne med cluchen inne, og ikke har serlig med kraft på drivakslene, verken bremsning, eller pådrag, klikker det fælt fra høyre framhjul. Er dette Hjulagret som er gått? er nye endeledd og bærekuler, så tviler på at de er gåene.. Hvor jævelig er det å bytte selv? Kunn skrudd amrikansk bil, der lagrene detter ned i fanget på deg, bare du skrur av hjulet.. () Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet April 28, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2012 1999 mod, 1,8l 3B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skagers90 Skrevet April 28, 2012 Rapporter Share Skrevet April 28, 2012 du kan jo jekke opp bilen å snurre hjula rundt for hånd og eventuelt sjekke om det slark. utenom det så er det drivleddene som først slår meg. Men nå skal det jo sies at jeg ikke er noen mekaniker. Angående bytting av lagerne så regner jeg med det er maskinlager som er presset inn. Hvertfall foran , bak er det vell slik konet utgave såfremt det ikke er 4 motion. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Gjerne dumt spørsmål, men har du sjekket hjulboltene? Om de er ok så ville min første mistanke gå til drivknuten. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet April 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 hm, ikke noe dumt spm, men de er fine. Hvordan sjekker jeg drivknuter, og hvor\hvilken er det som trolig har gått? er ikke 4-motion. Hvordan er det å bytte drivknuter? noen guide? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Kjør på 1.gir og rygg med fullt rattutslag (begge veier), om det kommer klikkelyd da så er det fra drivknuten(e). Er da ikke så mye mer å gjøre enn å bytte, er som regel alltid de ytre som ryker, sjelden de indre. Jeg har laget en guide for dette, er ikke likt som din men prinsippet er det samme. http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html#post2820792 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Her er en til :) http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/185959-guide-til-bytte-drivknute-ytre-drivledd-pa-passat-3b-97-00-audi-a4-97-00-a.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 29, 2012 Rapporter Share Skrevet April 29, 2012 Om det har vært skifta br.klosser i det siste, så kan det være verd å sjekke om det er noe blekk som ligger mot skiva og bråker mot en rustkant. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Fant ut at det var slark\ vandring i styrestaget, den biten som staget går inn i , og kula til leddet sitter i. staget glir på en måte frem og til bake ca 1cm inni der! trodde det var gjenger der, men klarte ikke få det fra hverandre! fikk dratt ut lageret til styrestaget enkelt, men så satt det dønn fast for videre å dra det løst.. noen som har kjennskap til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Ytre endeledd du snakker om? Må skru ut skruen på toppen og den som sitter ved siden av endeleddet som holder det på plass. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Knallbra den guiden du har laget btw, Quattro73!! :D trengs garantert senere! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Synspeckter Skrevet Mai 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2012 Når jeg skrur ut den, etter låsebolten, så får jeg sklidd det ca 0.7mm ned, så stoepper det dønn fast! hamret og sleit ganske godt i det, men turte ikke mer! er staget som kommer fra servoen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 3, 2012 Rapporter Share Skrevet Mai 3, 2012 Har du skrudd ut beggeskruene som holder endeleddet fast? den som går vannrett igjenom og den som sitter loddrett på toppen? Da skal det bare være og slå den rett ned uten å bruke spesielt mye makt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.