Gå til innhold

Klikkelyd når jeg triller!!

Ranger emnet

Synspeckter

Anbefalte innlegg

Når jeg triller, gjerne med cluchen inne, og ikke har serlig med kraft på drivakslene, verken bremsning, eller pådrag, klikker det fælt fra høyre framhjul. Er dette Hjulagret som er gått? er nye endeledd og bærekuler, så tviler på at de er gåene.. Hvor jævelig er det å bytte selv? Kunn skrudd amrikansk bil, der lagrene detter ned i fanget på deg, bare du skrur av hjulet.. ()

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo jekke opp bilen å snurre hjula rundt for hånd og eventuelt sjekke om det slark. utenom det så er det drivleddene som først slår meg. Men nå skal det jo sies at jeg ikke er noen mekaniker.

Angående bytting av lagerne så regner jeg med det er maskinlager som er presset inn. Hvertfall foran , bak er det vell slik konet utgave såfremt det ikke er 4 motion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på 1.gir og rygg med fullt rattutslag (begge veier), om det kommer klikkelyd da så er det fra drivknuten(e). Er da ikke så mye mer å gjøre enn å bytte, er som regel alltid de ytre som ryker, sjelden de indre. Jeg har laget en guide for dette, er ikke likt som din men prinsippet er det samme.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/276846-guide-skifte-drivknute-drivknutemansjett-div-vag.html#post2820792

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det var slark\ vandring i styrestaget, den biten som staget går inn i , og kula til leddet sitter i. staget glir på en måte frem og til bake ca 1cm inni der! trodde det var gjenger der, men klarte ikke få det fra hverandre! fikk dratt ut lageret til styrestaget enkelt, men så satt det dønn fast for videre å dra det løst.. noen som har kjennskap til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du skrudd ut beggeskruene som holder endeleddet fast? den som går vannrett igjenom og den som sitter loddrett på toppen? Da skal det bare være og slå den rett ned uten å bruke spesielt mye makt.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider